Ik heb het gevoel dat ik blauwe plekken op mijn handen, hoe kan dit?

Ik heb vandaag gevoetbalt. Het was een stevige wedstrijd. toen ik thuis was deed het midden van de bovenkant van mijn hand pijn, het voelt alsof het een blauwe plek is maar ik zie niks dat daar op lijkt. wel heb ik het idee dat mijn aders in mijn hand groter zijn dan normaal. Ik heb nu op de bovenkanten van beide handen dit 'blauwe plekken' gevoel. Hoe komt dit? en is er iets aan te doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4K
Amadea
11 jaar geleden
Voetballen doe je toch niet met je handen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
klopt maar omdat ik denk dat het iets met de koue maken heeft vermeldt ik er bij dat ik gevoetbald heb. overigens gebruik je met voetbal je handen echt wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou dr een nachtje over slapen ;) misschien gewoon onderkoelingsverschijnselen.

Het beste antwoord

Waarschijnlijk heb je door de kou deze blessure niet opgemerkt maar pas toen je weer je normale lichaamstemperatuur had. Ik denk dat het een lichte kneuzing of verstuiking is,dit hoeft niet altijd blauw te worden maar kan zeker wel zo aanvoelen. Het beste kun je de bovenkant van je handen insmeren met Arniflor,dit is een gel voor vallen en stoten.Helpt heel snel bij blauwe plekken,kneuzingen,verstuikingen,bulten/gezwollen plekken.Eigenlijk is het beter om dit meteen te doen maar misschien helpt het nu ook nog wel. In ieder geval handig om altijd in huis en met bv sporten bij je te hebben voor als je weer eens iets hebt. Je kunt dit bij de apotheek maar ook alle drogisterijen kopen.
Een tube van 30 gram kost rond de € 5,- een tube van 75 gram ca € 8,75

Ben benieuwd of je er nu nog baat bij hebt!
Groetjes vlindertje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik voel mijn rechterhand nog een beetje, ik ga geen zalf meer kopen maar ik vind het fijn dat ik weet wat er was. bedankt

Andere antwoorden (1)

Door dat de bal tegen je hand slaat kan je een onderhuidse bloeduitstorting hebben. Gaat vanzelf weer over na een dag of drie.