Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Een stekende pijn in mijn voet, wat kan dit zijn?. ( zie uitleg)

ik wil deze week een dokter afspraak voor volgende week maken, maar ik kan de pijn bijna niet verdragen, lopen gaat moeilijk. het doet heel pijn,
ik heb het 2 week geleden gekregen zomaar smiddags na een drukke dag, eerst dacht ik, het gaat wel over, maar nee, het word erger,

het is pijn bij beweging, en niet zomaar pijn, maar echt stekende pijn,
als ik in mijn voet knijp voel ik niks, het zit echt binnen in.
het zit midden in mijn voet.

heeft iemand enig idee wat dit misschien kan zijn, en tips om de pijn wat te verzachten bij het bewegen??

Toegevoegd na 6 minuten:
Vergeten te vermelden, ik heb wel overgewicht.

Weet jij het antwoord?

/2500

Pijn in de voet kan veel verschillende oorzaken hebben. -Morton's neuroom. Dit is een zenuwklompje dat vast zit tussen twee voetbotjes. Indien je de druk verhoogd door bijvoorbeeld te lopen ontstaat er een pijn in de voorvoet of middenvoet. - Overbelasting van de voet door verandering van het looppatroon, toename van gewicht, afwijking in de anatomie van de voet (bijvoorbeeld bij een holvoet). Indien de klachten ontstonden na een dag veel lopen op verkeerde schoenen zou dit een goede mogelijkheid kunnen zijn. - Jicht, zoals door iemand eerder geopperd geeft meestal ook een heftige pijn in rust, en zit vaker in de (grote) teen dan in de middenvoet. Ook gaat het meestal gepaard met warmte, roodheid en zwelling. - Een zweepslag of achillespees ruptuur geeft met name klachten van de kuit. Wat kun je hier aan doen tot je een afspraak bij je dokter hebt: - Draag goede schoenen met een stevige zool en voldoende bescherming van de voet (berschoenen, sportschoenen o.i.d.). Dus geen afgetrapte gympen, en als je echt pijn in de voorvoet hebt ook even geen schoenen met een hak. - Je kunt een gelzooltje in je schoenen leggen ter verlichting van de pijn. - Pijnstillers zou ik als ik jou was alleen nemen als de pijn echt ondragelijk is. Indien er sprake is van overbelasting, kun je door de pijnstilling de voet te veel belasten waardoor de klachten juist uiteindelijk toenemen. En op de langere termijn: Probeer af te vallen. Minder gewicht op je voeten = minder overbelasting.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100