Pijn in oorschelp midden op de dag, hoe komt dit ?

Ik heb al zolang als ik me kan herinneren zo nu en dan ineens pijn aan mijn rechteroorschelp. Het voelt dan heel onprettig, en ik heb ook het idee dat het op het moment van pijn warmer is. Het is niet zo dat het na het slapen gebeurt zoals ik las toen ik deze vraag zocht op deze website. Wel slaap ik inderdaad op dit oor maar het treed nooit op als ik uit bed kom, echt alleen aan het eind van de dag. Ik heb wel een piercing in m'n oorlel, deze is niet ontstoken, is van anti allergisch materiaal gemaakt en daar heb ik verder totaal geen last van. Ik vraag me af waar deze pijn vandaan komt en of het eventueel toch door de oorbel zou kunnen komen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
19.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zou je deze vraag niet eens aan je huisarts gaan stellen?
Amadea
11 jaar geleden
Is dat hetzelfde oor waarmee je luistert naar wat telefonisch aan jou doorgegeven wordt? Misschien hou je het toestel te strak tegen je oorschelp!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vind het niet nodig om naar de huisarts te gaan, ik verga niet van de pijn, ik vroeg het me gewoon af maar vind het verder niet zo belangrijk dat ik ervoor naar de huisarts wil. De telefoon houdt ik tegen m'n andere oor (:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vind het niet nodig om naar de huisarts te gaan, ik verga niet van de pijn, ik vroeg het me gewoon af maar vind het verder niet zo belangrijk dat ik ervoor naar de huisarts wil. De telefoon houd ik tegen m'n andere oor (:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wow pardon, telefoon was overenthousiast.

Het beste antwoord

Dat kan er toch mee te maken hebben dat je misschien niet een goed kussen hebt.
Of dat er ergens een ontsteking zit, die je misschien niet direct ziet, of die
misschien zelfs al genezen is.
Een oorschelp-infectie betreft een bacteriële ontsteking van de oorschelp. Meestal ontstaat een oorschelp-ontsteking door een wondje in de huid of het kraakbeen van het uitwendige oor.
Het kan best zijn dat je daar niets van ziet. Maar kraakbeen is een raar soort weefsel.
Als dat ooit beschadigd is, dan kan het blijvend geïrriteerd zijn, zonder een direct aanwijsbare oorzaak.
Dit wordt uitstralende of gerefereerde pijn genoemd.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kraakbeen

Hoe het komt, die pijn, is dus niet precies aan te geven.
Maar als je toch eens een keer bij de dokter bent, kan die je misschien
net zo goed even testen op lichte ontstekingen, of oudere wondjes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord !
Misschien komt het dus inderdaad toch stiekem door mijn oorbel..
Heel duidelijk antwoord in ieder geval.