ineens pijn aan de muis van mijn rechterduim, bewegen doet pijn, kan geen kracht meer zetten, wat kan ik doen ?

er is niets gebeurd, niet gestoten, niets;
op zich: 't zal wel overgaan, maar ik moet iedere dag insuline spuiten met de pen in mijn rechterhand en met de duim moet ik de pen indrukken en dat is het probleem: pijn en gebrek aan kracht...!
hoe kan ik dit anders doen, links gaat niet, linkerhand is niet vast/stil te houden.
wie heeft een idee ?
en waar komt die pijn vandaan, hoe kan dat ?

Toegevoegd na 1 dag:
hartelijk dank voor antwoorden en reacties!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is er iemand in je omgeving die jou kan spuiten tijdelijk?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee, helaas, dat zou natuurlijk het ei van columbus zijn!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan zou ik toch nu even contact opnemen met de huisartsenpost, voor overleg en de mogelijkheden dat iemand je komt spuiten of dat je naar de dokterspost gaat hiervoor. De pijn klinkt als een overbelasting, dan is rust de behandeling.

Het beste antwoord

Is dat dezelfde duim die je ook gebruikt om de computermuis te bedienen of ander vaak herhalende beweging mee uit te voeren? Het kan dan een rsi-verschijnsel zijn. De pees van die duim voelt dan ook opgezet aan (als het hevig is kun je het zelfs zien). Een poosje er kalm aan mee doen, en de plek masseren met spiercrème helpt.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
logisch, nooit aan gedacht: rsi...
er is (nog) niets te zien, voelt wel warm aan! en dat wordt dus kalm aan doen, wat je zegt :) heb je een idee wat voor spiercrême goed zou zijn ?
ik heb hier geen ervaring mee. is er een bepaald merk wat algemeen bekend is voor deze toepassing ?
Amadea
11 jaar geleden
Sorry dat ik je reactie niet eerder zag. Bijvoorbeeld Tantum, dat stilt de pijn en remt de ontsteking.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dank je wel, weet je ook of er verschil (beduidend) met midalgan?
Amadea
11 jaar geleden
Lezende wat hier staat: http://www.goeievraag.nl/vraag/persoon-gezondheid/gezondheid/overig/midalgan-wel.243728 is er zeker verschil. Ik denk niet dat Midalgan zal helpen. Een langdurend effect op spierpijn is van zo'n warmtesmeermiddel nooit aangetoond.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dank je wel!

Andere antwoorden (1)

Ik heb ook af en toe ineens pijn in mijn hand bij m'n duim en pols. Ik ga dan meteen2 of 3x per dag smeren met Arnicaforce creme van Vogel of VSM. Voor mij een wondermiddel. Het helpt altijd meteen! Als het aanhoudt, moet je toch maar even naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dank je wel voor je reactie en voor het advies.