Als je last van je rug hebt na het slapen hoe kan je dan het best gaan liggen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is toch geen financiële vraag?

Antwoorden (7)

Op een ander matras.
12 jaar geleden
Ik had ook vaak last van mijn rug maar nu heb ik een nieuw matras en dat heeft zeker geholpen. Ook hielp gewoon op mijn rug liggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In principe zoekt je lichaam vanzelf de meest ontspannen houding. Je varieert die een keer of wat per nacht, de een wat meer dan de ander.
Ik zou de rugpijn dan ook niet in je houding zoeken (of er moet iets zijn waardoor je erg verkrampt slaapt) maar in de kwaliteit van je matras. Hoe oud is die? Keer je ‘m regelmatig? Misschien kun je een poosje een andere matras of een ander bed proberen?

Met dank aan Maeve.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste is op je zij met licht opgetrokken kniën of op je rug met een kussen in je knieholtes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan ook zijn dat je kou vat. Ik heb mijn raam altijd een stukje open en als het 's avonds afkoelt, dan heb ik 's morgens ook last van mijn rug. Het beste is een t-shirt dragen, tenminste bij mij wel.

Het kan ook helpen om je matras om te draaien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Draag een tshirt en zet je raam op een kiertje, dat werkt bij mij het beste.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij mij hielp een nieuw kussen al om rugpijn te verhelpen.