Wat te doen bij duizeligheid en hoesten?

Ik ben sinds eergisteren best wat aan het hoesten geweest en een loopneus en keelpijn, maar nu begin ik misselijk te worden(zonder overgeven) en ik kan moeilijk op me benen staan en ik ben duizelig met wat hoofdpijn en binnen in mijn huid voelt het raar aan. Wat is dit en wat moet ik doen?

Klachten:
Duizeligheid
Slijm hoesten
Snelle hartslag
Misselijkheid (zonder over te geven)
Er zit slijm in me keel die ik constant doorslik
Zuur gevoel achter mijn neus

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
34.6K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik wil zo snel mogelijk beter worden om te leren en naar school te gaan dus hoe moet dat?
MasterSword
4 jaar geleden
Je hebt griep, dus rustig aan doen.
ziek melden, op bed blijven, voldoende drinken en ook blijven eten.
( en geen zware inspanningen doen, zoals sport of hard werken. )
Ritsuka
4 jaar geleden
Je bent ziek, veel rust nemen. Slapen, veel vocht, soepje en licht verteerbare dingen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dankjewel dat jullie helpen :)

Antwoorden (1)

U heeft waarschijnlijk een griepje te pakken. Wat u kunt doen:
• Veel rust houden. Hoe meer u ontspant, hoe beter uw lichaam het virus kan bestrijden. U hoeft niet per se in bed te kruipen.
• Veel water drinken. Water helpt om koorts uit uw lichaam te verdrijven.
• Pijnstillers. U kunt bij griepverschijnselen een paracetamol nemen of een ibuprofen (ontstekingsremmer) gebruiken. Lees voor gebruik altijd even de bijsluiter.
• Uitzieken. Ga zeker niet te vroeg aan het werk. Anders is de kans groot dat u binnen korte tijd wéér griepverschijnselen krijgt. Uitzieken is van essentieel belang.

Hoe lang duurt griep?
Hoe lang griep duurt, verschilt per persoon. Gemiddeld duurt een griep een week, maar het kan ook al na 2 dagen over zijn. Het kan uiteindelijk echter wel 3 weken duren voordat u weer helemaal de oude bent.

Als er na twee weken nog geen enkele verbetering opgetreden is, de huisarts raadplegen.
Beterschap!
SimonV