constant hoofdpijn na ruggenmergpunctie, wat moet ik doen?

4 dagen geleden had ik een ruggenmergpunctie gekregen ze konden niks vinden. Maar nu heb ik de hele dag hoofdpijn tenzij ik plat lig en paracetamol of ibuprofen werken niet. Wat kan ik hieraan doen? En hoelang blijft dit?
Ik drink nu veel thee en water maar merk geen verbetering.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bel als je het niet vertrouwd even de huisartsenpost, ze kunnen je misschien een antwoord geven op jou medische vraag
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor de zekerheid contact opnemen met je dokter!

Antwoorden (1)

Eén op de vijf mensen krijgt na het onderzoek last van hoofdpijn, die meestal over gaat door plat op de rug te liggen. Deze hoofdpijn is lastig maar niet gevaarlijk. Het komt doordat er nog wat vocht uit het
prikgaatje weglekt, maar dat gaatje gaat vanzelf dicht.
Je kunt dus weinig anders doen dan op je rug blijven liggen, wordt het erg hinderlijk, neem dan contact met je behandelend arts op.

Toegevoegd na 6 minuten:
www.werkendlichaam.nl/10185/1/lumbaal-punctie.html