Hoe heb je minder last van ontwenningsverschijnselen?

Hallo sinds 2 dagen geleden ben ik gestopt met Alcohol drinken. Helaas merk ik dat ik last heb ontwenningsverschijnselen. Zoals zweten en het gevoel hebben dat mijn mond van binnen draait. Hebben jullie tips om ervoor te zorgen dat ik minder word. En mijn tweede vraag is weten jullie ongeveer hoelang ik last zou hebben van de ontwenningsverschijnselen?

Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Als je vanaf nu totaal geen alcohol meer gebruikt kun je lichamelijk helemaal weer 100% herstellen, de geestelijke verslaving kan veel langer duren.
Bedenk van te voren wat je gaat zeggen als er een drankje aangeboden wordt en men aan blijft dringen met het fabeltje dat één biertje geen kwaad kan. Jouw neen is NEEN.

Antwoorden (2)

Wat geweldig dat je probeert te stoppen met drinken van alcohol, het zijn niet de zwakste personen die volhouden, maar juist personen met een sterke wil en veel doorzettingsvermogen.
Ontwenningsverschijnselen kunnen er veel zijn, maar troost je je krijgt ze echt niet allemaal
• Na stoppen of minderen met alcohol kunnen de onthoudingsverschijnselen 3 tot 7 dagen duren. Na 24 uur zijn de onthoudingsverschijnselen op hun hoogtepunt en na 3 dagen is het ergste voorbij. De onthoudingsverschijnselen kunnen per persoon wat verschillen. De één heeft er meer last van dan de ander. Dit heeft te maken met hoe lang en hoeveel iemand gedronken heeft, de lichamelijke conditie en de gevoeligheid.
De volgende ontwenningsverschijnselen bij alcohol kúnnen optreden:
transpireren, misselijkheid
vermoeidheid slecht slapen, onrustig gevoel
verhoogde bloeddruk
spierkramp
gespannen en/of angstige gevoelens, somberheid, lusteloosheid
trillende handen
Deze ontwenningsverschijnselen komen meestal de eerste week voor. De klachten moeten na een paar dagen gaan afnemen. Dit geldt niet voor slecht slapen en gespannen zijn. Die klachten kunnen langer aanhouden. Ook klachten als angstig, somber of lusteloos zijn, kunnen langer duren.
Als je na een paar dagen het gevoel hebt dat het je niet gaat lukken, neem dan in ieder geval contact op met Jellinek
https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/welke-onthoudingsverschijnselen-krijg-je-van-alcohol/
Ga naar de huisarts als de ontwenningsverschijnselen voor jouw gevoel te hevig zijn. Een huisarts kan voor een korte periode (hooguit drie dagen) iets voorschrijven
Ga wandelen, het weer is er momenteel prima voor. Vermijd drukke omgevingen, doe rustig aan en forceer niets, verwen jezelf.
Vermijd koffie en thee, dat kan onrustig maken. Drink VEEL WATER - gewoon kraanwater, of frisdranken (zuivere sinaasappelsap) en eet kleine beetjes.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Beste anthony, Wat goed dat je de keuze hebt gemaakt om te stoppen met alcohol. Ik ben zelf ook gestopt met alcohol, wat grappig trouwens ik kijk nooit op deze website en beantwoord nooit dingen op internet maar als ik er iemand echt mee kan helpen doe ik het graag. Ik ben zelf een jongen van 20 jaar en ben al bijna 2 jaar nuchter van alle middelen. Wat mij heel erg heeft geholpen is om er over te praten, de zucht naar middelen word minder als je er over praat. Ik ga ook regelmatig nog naar Meetings, NA, AA, CA. Dit is een plek waar mensen met een afhankelijkheid naar middelen samenkomen. Geef dit is een kans! Het heeft mij nuchter gehouden.

http://www.aa-nederland.nl/
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bedankt voor deze tip. Ik ben meteen aan de gang gegaan met het zoeken naar een AA bijeenkomst. En ik heb er een in mijn dorp gevonden die aanstaande maandag is om 19:00 uur. Ik heb ook al de contact persoon aan de telefoon gehad. Die mij aanstaande maandag tijdens de bijeenkomst mij een beetje informatie gaat geven hoe zo'n beenkomst toe gaat voegen om te stoppen met alcohol.