Hoe komt het dat je onderbeen vocht vasthoudt bij een gekneusde knie?

Ik ben met het overstappen met 1 been blijven hangen aan een plank. Hierdoor ben ik ten val gekomen en de volgende dag had ik een fikse bloeduitstorting in mijn knieholte. Ik heb rekverband overdag gebruikt en nu is mijn onderbeen + enkel behoorlijk opgezet, vocht. Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
12.1K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk heb je te strak gezwachteld want als je knie gekneust of verrekt is zou alleen je knie dik zijn.

Ik raad je sowieso aan om voor alle zekerheid de huisarts te laten kijken of er niks anders aan de hand is.

Wat het ook zal zijn,in ieder geval sterkte en hopelijk een snel herstel!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Kneuzing gaat meestal gepaard met plaatselijke vochtophoping en ontstekingsreactie door de beschadiging aan het weefsel. Dat vocht in en rond de knie drukt op de bloedvaten en belemmert de bloeddoorstroming van het onderbeen naar boven. Mijn advies zou zijn om toch zoveel mogelijk onbelast het been te bewegen en wanneer je zit het been hoog te leggen (hoger dan de heup) om de doorstroming te bevorderen. Een kneuzing heeft tijd nodig om te herstellen en kan een aantal weken duren. Beterschap!