Krijg je eerder kanker bij veelvuldig gebruik van het betreffende orgaan?

Is de kans groter om prostaatkanker te krijgen als je bijvoorbeeld veel zaadlozingen hebt gehad?
Of als je heel veel nadenkt een hersentumor ? ;-)

Of is er geen eenduidig verband en kan het zelfs zo zijn dat juist bij te weinig gebruik er een grotere kans is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is wel zo dat vrouwen die borstvoeding hebben gegeven blijkbaar minder kans op borstvoeding hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klinkt logisch emma :D

Antwoorden (3)

Nee, zo werkt dat niet.

Regelmatig een zaadlozing is zelf beter voor de prostaat dan helemaal geen zaadlozingen.

En je krijgt ook echt geen hersentumor van veel nadenken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe het wetenschappelijk zit weet ik niet. Maar toen ik mijn huisarts een keer tijdens een uitstrijkje vroeg naar de kans op baarmoederhalskanker zei ze dat bij wijze van spreken een non daar minder kans op heeft dan een prostituee. Blijkbaar is een vrouw met frequente seks (en wisselende partners?) vatbaarder voor een infectie door het hvp-virus die, onbehandeld, vooraf gaat aan baarmoederhalskanker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een orgaan op een goede manier gebruikt, zoals bij zaadlozingen en nadenken, kan dat natuurlijk geen kwaad. Misbruik van een orgaan verhoogt wel de kans op kanker, denk maar aan roken en je longen!