Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Mijn algemene ervaring in de praktijk is dat dat soort zooltjes maar een korte tijd echt werken. In het begin zit het lekker en verlicht het de pijn. Maar de oorzaak van de klacht (vaak een afwijkende voetfunctie of statiek) wordt niet aangepakt en klacht zal terugkomen/blijven bestaan. Die zooltjes geven niet de ondersteuning die de voet daadwerkelijk nodig heeft. Daarvoor zou ik naar een podotherapeut gaan (is een uitgebreidere opleiding dan podoloog). Die kan precies kijken wat de klacht is en wat hij/zij eraan kan doen. En maakt een zool precies op de maat van de voet.
(Veel podotherapeuten zijn nu direct toegankelijk en hoef je niet via de huisarts. En podotherapie wordt vanuit de aanvullende verzekeringen vaak (een deel) vergoed! Een podoloog niet..)
Als je verder geen klachten hebt en je wil dat zooltje proberen, geen probleem hoor! :)
(Het is niet zo dat ik reclame wil maken voor podotherapie, aangezien ik nu 4de jaars student daarin ben. Maar ik wil je gewoon zo goed mogelijk helpen. Ik heb dat heel veel gezien op stage, dat mensen met die zooltjes bij ons kwamen omdat ze niet werken.)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ze geven echt verlichting maar je moet ze niet in schoenen doen die zonder zooltjes maar net passen want door de zooltjes erin passen ze niet meer. Als je echter echt een voetprobleem hebt raad ik je aan om naar een podoloog te gaan om eventueel steunzooltjes aan te laten meten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding