Ik heb pijn aan mijn linkerschouder een mijn hele arm en steken in mijn borst en wordt vaak kortademig wat kan dit zijn?

Dat mijn arm nu erg pijn doet heb ik voor de 2de keer.Pijn aan mijn borst allanger.Wat kan dit Dan zijn ik ben 28 jaar.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.1K

Antwoorden (4)

Stress, ik heb het ook langer last van.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat een onzinantword. Hoe kan jij dat nu weten?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Knappe conclusie op zo'n vraag,we hebben geen artsen meer nodig!
Dikke - natuurlijk want dit slaat echt nergens op,wel als je had gezegd dat het stress zou "kunnen" zijn!
De enige persoon, die je een zinnig antwoord en helemaal op jou persoonijk bepaald kan geven is je huisarts.
Maak je je nu zorgen: bel de huisartsenpost of de vervanger van je huisarts: dat nummer staat, als het goed is op het bandje van de telefoon van je huisarts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb ik zelf geen ervaring mee, maar je zou het gewoon kunen proberen. Nee heb je en ja kun je krijgen, toch?
Ik heb even mijn zus erbij gehaald, die studeert Geneeskunde. Zij zei het volgende:

Stress kan dit soort klachten veroorzaken, je moet er maar eens opletten of je in perioden van stress dit soort klachten (vaker) krijgt.

Wat wel opvallend is, is dat je gehele linkerarm er pijn bij doet. De combinatie steken in de borst, kortademigheid en pijn in de linkerarm past bij verstopte kransslagaders van het hart. Dit komt door "atherosclerose". Maar jouw leeftijd is daar best laag voor, verstopte vaten komen vaak pas op oudere leeftijd voor. Heb je een hoog gewicht?

Ik zou toch maar eens langs de arts gaan. Laat op z'n minst het cholesterolgehalte in je bloed testen. Het kan door de stress komen, maar nogmaals, de combinatie van jouw klachten doet denken aan "angina pectoris".
Beterschap!

Toegevoegd na 6 minuten:
Oh ja, nog iets.

Krijg je deze klachten tijdens inspanning, bijvoorbeeld tijdens het sporten of na een flinke maaltijd? Heb je hartziekten in de familie? Lijd je aan diabetes (1)?
Als je op deze vragen een "ja" antwoord, dan past dat ook bij angina pectoris. Des te meer reden om je klachten serieus te nemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik dacht ook aan angina pectoris of iets soortgelijks aan het hart. Zeker een heel dikke reden om naar de huisarts te gaan. Er zijn ook mensen die al op jonge leeftijd hartkwalen ontwikkelen - je kunt zomaar een uitzondering zijn op de regel van gemiddelden.
Het zou angina pectoris kunnen zijn maar ik raad je sowieso aan om contact op te nemen met de huisartsenpost of eerste hulp!!!

Onderstaande is alleen ter info voor het geval dat het dit idd is!

Angina pectoris is een pijnlijk, drukkend gevoel op de borst dat optreedt bij inspanning en weer verdwijnt als u even rust. De pijn kan naar uw hals, kaak, schouder of arm trekken. De klachten kunnen ook optreden als u van de warmte in de kou komt.

Angina pectoris klachten ontstaan als het hart even te weinig zuurstof krijgt. Het hart heeft zuurstof nodig om goed te kunnen werken. Zuurstof zit in het bloed en wordt door de kransslagaderen naar de hartspier gebracht.

Als de kransslagaderen vernauwd zijn, stroomt er minder bloed en zuurstof naar de hartspier. Vooral als het hart hard moet werken, kunnen door het zuurstoftekort klachten ontstaan. Bijvoorbeeld bij inspanning, stress of heftige emoties, na een zware maaltijd of bij de overgang van warmte naar kou.

Als u angina pectoris heeft, kan een aanval van pijn op de borst geen kwaad. Het is wel een waarschuwing dat de hartspier te weinig zuurstof krijgt. Neem daarom rust zodra de pijn optreedt, dan kan het hart zich herstellen. De klachten stoppen meestal binnen enkele minuten en moeten binnen 15 minuten rust zijn gestopt. Alleen als het zuurstoftekort te lang blijft, bijvoorbeeld doordat een bloedstolsel de kransslagader afsluit, kan de hartspier beschadigd raken. Dan is er sprake van een hartinfarct. Een aanval van pijn op de borst betekent niet dat u een hartinfarct krijgt. Veel mensen leven jarenlang met angina pectoris klachten zonder dat een hartinfarct ontstaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat je tegen je huisarts moet zeggen dat je absoluut een verwijzing voor een cardioloog wilt hebben omdat jij je zorgen maakt!!
Last van een lamme arm krijg je niet bij hyperventilatie en aan een "misschien" heb je ook niks!
Wees heel duidelijk en standvastig!!! De cardioloog zal dan sowieso een bloedonderzoek en een inspanningstest doen. Hoe verloopt een inspanningsonderzoek?
Bij een inspanningsonderzoek of fietstest wordt een hartfilmpje (ECG) gemaakt terwijl u op een loopband loopt of op een hometrainer fietst. De arts voert de belasting langzaam op, totdat u uw maximale hartfrequentie heeft bereikt. U geeft zelf aan als u niet verder kunt. Het onderzoek duurt ongeveer een half uur, inclusief voorbereiding. Eerst maakt de arts een hartfilmpje in rust. U krijgt plakkers (elektroden) op uw bovenlichaam en polsen De elektroden zijn met snoertjes met het ECG-apparaat verbonden. Vervolgens fietst of loopt u 10 tot 20 minuten. Na het onderzoek bespreekt de arts de uitslag met u. Soms gebeurt dit vrijwel meteen na het onderzoek en soms is hiervoor een vervolgafspraak nodig. Bron:www.hartstichting.nl/AnginaPectoris
en dan kijken bij het kopje: Diagnose en behandeling Veel sterkte!
Groetjes vlindertje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lang leve kopieëren, goedzo! :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
?????