Waarom heb ik zo vaak een bloedneus?

Ik zit weer midden in een periode dat ik erg vaak een bloedneus heb. zo'n beetje om de dag..

Vroeger toen ik de leeftijd had tussen de 8 en 12, had ik dit ook erg vaak, alleen waren de bloedneuzen veel heviger! En lag dit vaak aan temperatuur verschillen. Wanneer ik bijvoorbeeld in de winter van binnen naar buiten liep of andersom, was het raak..

Dit is nu niet het geval. De bloedneus begint nu spontaan tijdens bijvoorbeeld een gesprek of tijdens het kijken van tv.

Iemand enig idee waarom dit is?

Toegevoegd na 39 seconden:
(ik gebruik geen drugs)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (4)

Dit kan zijn dat je met een teer bloedvat in de neus zit,ga er eens mee naar je dokter die kan het eventueel dichtbranden.
fremar
12 jaar geleden
Als je geen drugs en ook geen bloedverdunners gebruikt, of een onderliggende ziekte hebt waardoor weefsels dunner zijn of bloed minder goed stolt, dan zou het goed kunnen dat er gewoon een wat zwak bloedvaatje in je neus zit, of dat een vaatje gewoon erg oppervlakkig ligt, zodat het snel opengaat. Als je zo vaak bloedneuzen hebt, zou ik even langs de huisarts gaan. Die kan soms door in de neus te kijken al zien of het inderdaad een een bloedvaatje ligt, en je doorverwijzen naar een KNO-arts die vervolgens met een simpele ingreep het bloedvaatje dicht kan schroeien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik weet precies wat je bedoelt,zelf heb ik dat ook steeds.Ik heb dat is laten onderzoeken bij een k.n.o arts,en daar kwam uit dat de bloed adertjes in mijn neus erg teer waren,en bij het minste of geringste gaan bloeden.
Als ik flink langs mijn neus wrijft heb ik al een bloed neus.Volgens de dokter weinig aan te doen.
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Toen ik tien jaar was (heel lang geleden) hebben ze bij mij die bloedvaten in mijn neus al dichtgebrand, niet leuk maar het hielp wel.
Meestal zijn er meerdere verschillende oorzaken voor. Zoals ik het begrijp heb je dit niet altijd. Vroeger heb je er ook al last van gehad en toen kon je de vinger wel op de zere plek leggen, nl. temperatuurverschillen.

Mogelijk speelt dit nu óók een rol, maar een wat kleinere en op een subtielere manier. Toen je als kind zo'n periode had moet er ook een reden geweest zijn waarom je toen op temperatuurverschillen reageerde met een bloedneus.

Zou het kunnen dat je weerstand om wat voor reden ook verminderd is? Stress, vermoeidheid, druk in je hoofd door moeilijkheden, omslag in het weer, griep onder de leden, opgelopen pfeiffer, infecties, ga zo maar door. Kan allemaal een rol spelen. Ook je voeding kan een rol spelen. Ben je de laatste tijd bv. meer kant-en-klare of voorbewerkte spulletjes gaan gebruiken bij het koken? Eet je meer of juist minder vlees (of wat dan ook), drink je meer of juist minder melk (etc.).

Let de komende keren dat je een bloedneus krijgt eens goed op alles wat je maar kunt bedenken. Had je bijvoorbeeld bepaalde gedachten? Ging er een bepaalde emotie door je heen? Heb je vlak daarvoor iets gegeten of gedronken? Of heb je juist trek? Heb je ook nog last van andere dingen zoals bv. duizeligheid?

De andere antwoorden snijden overigens ook hout en kun je met dit antwoord wellicht combineren om hét antwoord voor jou te vinden.