Hoe verlicht ik de pijn in mijn voet (waar een brandblusser op is gevallen)?

gebeurde halverwege de middag.
heb wel even het wilhelmus gezongen, maar de pijn trok snel weg.
ben ook in beweging gebleven.
nu echter komt de pijn volop opzetten, ik loop gewoon mank, wat is wijsheid?

Toegevoegd na 34 minuten:
m'n voet is nu niet dikker, maar wel roder en warmer?
heel vreemd :s

Rieneke1
11 jaar geleden
11.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ha Rieneke, wat vervelend voor je. Ik biecht eerlijk op dat ik wel even moest lachen om je opmerking dat je het Wilhelmus had gezongen. Ga ik de volgende keer ook proberen ;-)) Nou, sterkte, meid. Pijnstillers nemen, pootje omhoog en koel houden en een paar dagen minimaal belasten en als de pijn blijft aanhouden uiterlijk eind van de week naar de huisarts, want als die het niet vertrouwt ben je op een normale tijd in het ziekenhuis voor foto's.
Rieneke1
11 jaar geleden
waarom zet je dit niet als antwoord?
prima raad lijkt me.
zit nu met scholfilet op m'n voet, met theedoek er omheen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha een scholfilet,ik denk dat je katten nu helemaal niet meer bij je weg te slaan zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aj rieneke toch!
Beterschap met je voet
Enne... Let goed op die scholfilet ;-)
Veel liefs en de poezels!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hmmm, scholfilet, wat zal jouw voet onweerstaanbaar lekker ruiken voor de katten.
Ik hoop toch voor je dat je snel weer zonder scholfilet door het leven kunt huppelen. Beterschap!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
houd je voet koel. geef een kleine massage en probeer te lopen. doe dit elke keer weer

Het beste antwoord

Ik zou zelf de voet koelen door middel van een nat washandje, nat rekverband om je voet wikkelen of ijs er op. En als de pijn na dagen niet minder is geworden of nog slecht kan lopen toch even naar de huisarts maar waarschijnlijk zal het dan wel over zijn. Beterschap in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

door goed te koelen, bijv iets uit de ijskast met tussen de huid en het ijskoude coldpak een handdoek, en dit 10-20 minuten per keer en dit met tussenpozen herhalen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Even contact opnemen met de huisartsenpost? Want het is natuurlijk niet de bedoeling dat achteraf blijkt dat je met een gebroken middenvoetsbeentje rond bent blijven lopen... Aan de hand van vragen die ze stellen, is goed vast te stellen of ze je beter even kunnen zien, of dat je er zelf iets aan kan doen, b.v. koelen o.i.d. Maar ai, het zal pijnlijk zijn... Beterschap gewenst!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
pijnstiller nemen en morgen even langs de huisarts. Lijkt me niet ernstig genoeg om nog gauw naar de dokter te gaan. Maar ik heb ook wel eens n gebroken middenvoetsbeentje gehad. Werd niets aan gedaan verder, maar was wel pijnlijk. En weet nog steeds niet hoe ik het opgelopen heb.

Toegevoegd na 1 minuut:
Heb er trouwens ook nog minimaal 1 of 2 dagen mee gelopen voor ik naar de dokter ging, zonder rampzalige gevolgen
11 jaar geleden
anneliez
11 jaar geleden
de vraag was toch ook hoe de pijn verlicht kon worden. Dat pijnstiller niet geneest zal vraagsteller ook wel weten hoop ik.
Eerste kijken of je alle bewegingen nog kunt maken, al is het met pijn. Als dat nog kan, is er waarschijnlijk niet veel aan de hand, anders is het beter om naar de huisarts te gaan. Vervolgens kijken of de voet dik is geworden - dat doe je door hem te vergelijken met de andere voet. Als hij dik is, heeft het nu niet zoveel zin meer om er ijs tegenaan te houden, maar als het nog vers is, heeft dat wel zin. Verder de pijn een beetje in de gaten houden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zal wel flink gekneusd zijn, dus dag doet goed zeer! Voet omhoog (horizontaal) om eventuele zwelling niet erger te maken. Smeer wat SLR of arnica zalf op de blauwe plek die, als hij er nog niet is, nog gaat komen. Neem een pijnstiller tegen de pijn. Wel een beetje blijven bewegen maar zeker niet belasten en als je het niet vertrouwd morgen even langs huisarts..

ik weet niet hoe zwaar die brandblussen was? Uiteraard moet je verwend worden door overige huisbewoners die je kopjes thee brengen enzo.

Beterschap!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
kopjes thee ga ik niet krijgen, maar m'n huisgenootjes zullen me zeker kopjes geven :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dan komen ze er altijd allemaal gezellig bij liggen!
Zoals hierboven al geschreven is,flink koelen.

Tegen de bloeduitstorting die je best wel zal krijgen,werkt Hirudoid crème perfekt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maria, wat is Hirudoid crème ?
Wat zit er in?
kan het op internet niet vinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hirudoid wordt gebruikt bij tromboflebitis (aderontsteking), verstuikingen, kneuzingen, verdraaiingen en bloeduitstortingen. Goed inzetbaar bij diverse sportblessures. http://www.exmedica.nl/bijsluiter/hirudoid/h02715 Mensen die bloedverdunners slikken mogen het niet gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maria, dacht even dat het een natuurgeneesmiddel was, dat ik niet kende, maar het is chemisch.
bedankt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Graag gedaan Ed,het werkt heel goed,mijn vader had het vroeger al in zijn massagekoffer zitten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan hou ik het maar bij Traumeel, voor mij een wondermiddel, maar wel homeopathisch, dus voor veel G.V.ers ;-(((
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ed, waar is is traumeel te vinden/te koop ? en wat kost het ongeveer/bij benadering ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de drogist het niet heeft dan zal het zeker bij Van Gimsel te koop zijn Jodokus,een tubetje van 50 gram kost ongeveer een tientje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dankjewel maria!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Graag gedaan jodokus. ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ed zei dat het ook online te koop was...: 16,95 (afgeprijsd!)
maar ik heb ook al 9, 10 en ...weet niet meer gezien / online.
ik ga wel in de winkel zoeken. nogmaals bedankt maria ! :))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja ik ook en wel hier: http://www.degezondheidslijn.nl/Traumeel-H-250-tabletten?gclid=CLXDt8L157ECFUQMfAodKSAApA Maar er komen natuurlijk ook verzendkosten bij,ik weet alleen niet hoeveel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De verzendkosten zijn 6,45
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wordt een beetje veel! ik ga toch in de winkel zoeken, reform- of drogist. nogmaals: merci beaucoup !
Koop in een reformwinkel een tube Traumeel zalf, als ze niet anders hebben dan gel.
Smeer dit er op.
Het is een directe pijnstiller en op het gebied van kneuzingen een wondermiddel.
Bij het aanraken van je zere voet met de zalf, kan je een reactie voelen, dus niet schrikken, is alleen een goed teken.
een keer of 5 per dag smeren.
En in beweging blijven, ga niet stil zitten met je voet, de meeste pijn zal nog wel komen,sterkte er mee.

Toegevoegd na 31 minuten:
Veel drogisten verkopen tegenwoordig ook Traumeelzalf.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ed, reformwinkel of drogist dus, sorry, maar weet je bij benadering wat het kost ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een euro of 11 a 12.
je kunt het online bestellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dankjewel!
probeer je voet aan te raken en een kleine massage te geven. leg daarna een warm nat doekje op je voet. doe even rustig aan en probeer langzaam te lopen.doe elke keer het zelfde.het kan wel paar dagen duren voordat je niets meer voelt. maar doe vooral rustig aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
goed koelen om te voorkomen dat het meer gaat zwellen.
verder proberen in beweging te houden maar niet te erg forceren ;)
als je er last van blijft houden kun je ook naar de dokter gaan ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
koude Biefstuk erop leggen schijnt te werken :)
volgens de tv hebben die genezende krachten...
maar let wel op dat je poezels dan niet in je voet bijten !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een pijnstiller kan wel helpen, als je voet toch zou beginnen zwellen, leg er dan een ijszakje in een washandje of handdoek op.

Wees wel voorzichtig met pijnstillers of andere verlichtende middeltjes. Je zou je voet kunnen overbelasten (je voelt namelijk de pijn niet meer) en het daarmee erger maken. Jouw pijn, als je bvb wandelt of springt, dient als waarschuwing ("niet doen, er zit iets fout")

Kun je je voet nog goed bewegen? Een brandblusser is vrij zwaar, er kan best een botje gebroken, gebarsten of gekneusd zijn. Indien de pijn aanhoudt, zeker naar de huisarts of spoeddienst foto's laten nemen