Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom krijg ik kokhalsneigingen tijdens het tandenpoetsen en soms tijdens roken?

Ik ga niet te diep in mijn keel en heb verschillende tandpasta's geprobeerd. Ook heb ik het soms tijdens roken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.6K
Amadea
11 jaar geleden
Goeie reden dus om te stoppen met roken!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stoppen met roken is altijd goed, maar dat is niet de vraag ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb ook een tijdje lastgehad van kokhalsneigingen tijdens het tandenpoetsen. Ik denk dat het komt omdat de tandpasta dan te ver in je keel komt. Bij mij is dit nu over omdat ik nu voortaan naar voren leun tijdens het tandenpoetsen. Het kan uiteraard zijn dat dit toeval is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb het zelf ook een tijdje gehad en een vriendinnetje ook. Volgens haar tandarts kwam het door het roken. Waarom en hoe weet ik niet. We roken beide niet meer en hebben hier ook geen last meer van.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Het kan zijn dat je de rook onbewust doorslikt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Roken irriteert de keel en sterke pepermuntgeurtjes ook. Soms kan ademen door je mond (ben je verkouden?) al je doen kokhalzen in zo'n geval. Vrees dat je moet stoppen met roken, in elk geval tot je keel tot rust komt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gebruik je ook alcohol? Overmatig alcohol gebruik kan een oorzaak zijn gevoeligheid in de keel. En kan braakneigingen te weegt brengen.e
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding