Hoelang duurt de genezing nadat je een wrat hebt laten weg snijden onder je voet?

Ik ga over 6 weken op vakantie en daarna voor 4 maanden stagelopen in Botswana. Als ik de wrat op mn voet binnen nu en een week laat weg snijden (lepelen) bij de huisarts, zou ik dan over 6 weken op blote voeten door het zand kunnen lopen? Dat leek me wel een goede overweging voordat ik zomaar lukraak wat laat doen. Wel wil ik er graag van af voordat ik weg ga, want ik heb er echt veel last van tijdens het lopen. Hebben jullie tips en/of ervaringen? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (2)

De kans is groot dat je er dan wel weer op kunt lopen. Niemand ter wereld , zelfs de dokter niet, kan jou dit 100 garanderen. Bij een eventuele ontsteking ben je langer onderweg. Waarom laat je de wrat niet met vloeibare stikstof aanstippen? Dat is de normale procedure bij een wrat. Daarna pas snijden (wellicht heb je het al laten aanstippen)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een stikstof behandeling heeft helaas niet geholpen. Vandaar dat ik nu naar andere alternatieven aan het zoeken ben. Dat is het vervelende, dat inderdaad niemand dit met 100% kan garanderen.
Zijn er niet nog andere opties die ik over het hoofd heb gezien met een relatie hoge kans van slagen?
bedankt voor je reactie trouwens Niels!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn mij geen andere methoden bekend. Ik vrees dat eruit laten snijden de laatste en enige optie is. 5 weken is een relatief lange tijd dus ik zou de gok durven nemen. Maar wel zo snel mogelijk. (bijvoorbeeld een beenbreuk heeft 6 weken nodig)
Deze vraag is een week oud, dus je hebt nu nog 5 weken. Toch ben je nog ruim op tijd! Volgens mij is zo'n wondje zeker genezen in 3 weken, maar ik heb het nog even gecontroleerd. Hier is het nog gunstiger: 2 weken!
http://www.huidarts.info/documents/?v=2&id=52

Als je het laat uitlepelen, vertel dan even je verhaal over Botswana, en vraag advies over hoe je het zo snel mogelijk kunt laten genezen. Je arts zal best tips hebben, over hoe je b.v. het wondje zo schoon mogelijk kunt houden. Succes en goede reis!