Is het slecht om met verband om je enkel te slapen?

Ik heb een blessure opgelopen, alleen nu ben ik bang dat s nachts mijn enkel wordt afgekneld. Is slapen met verband om slecht?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
27.4K

Antwoorden (6)

Ik weet dat ze het wel adviseren om het in bed af te doen, maar of het dan vanwege afknellen is of voor de bloeds omloop.
zelf heb ik de ervaring dat het idd gaat knellen en los zitten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hangt er vanaf, is het vandaag gebeurt bestaat de kans dat je enkel nog gaat opzetten, maar over het algemeen zal je enkel juist slinken 's nachts.
Het hangt ook van de aard van de verwonding af of het wel of niet verstandig is om het verband eraf te halen.
Maar over het algemeen is het het fijnste 'snachts het verband eraf te halen en je voet op een kussen leggen. Heb je 'snachts veel pijn omdat je veel beweegt kan je altijd nog besluiten het om te laten.
Beterschap.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb wel eens gehoord dat je het er wel om kan doen maar niet strak trekkend, ook kan je een verband met azijn maken, dat is wat water met veel azijn erdoor. daardoor slinkt je enkel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou het gaat verschuiven want snachts ga je draaien en doen en dan beweeg je je benen ook en dan schuurt dat over je bed en zodoende laat het los en verschuift het.
Over de bloedsomloop durf ik niks te zeggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, het is niet slecht om er mee te gaan slapen. Een drukverband (wat dit waarschijnlijk is), wordt zo aangebracht dat het drukt, maar niet knelt. Laat het verband een paar dagen (en nachten) zitten, tot dat de zwelling weg is.
11 jaar geleden
Als het niet heel strak zit, dan niet. Eventueel kun je je voet wat hoger leggen, bijvoorbeeld door een kussen onder het voeteneind van je matras te leggen. Hiermee voorkom je dat je enkel gaat zwellen.

Als je het idee hebt dat het verband al heel strak zit, echt knelt, dan kun je hem 's nachts beter af doen.