hoe hallucineer je?

ik vroeg me af waarom iemand hallucineert

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je stelt twee vragen tegelijk.

Antwoorden (2)

'Een hallucinatie laat iemand iets zien, iets horen, iets voelen, waar niets is. We gaan niet zomaar hallucineren er is altijd wel een duidelijke aanleiding. Drugsgebruik kan een hallucinatie oproepen. Ontwenningsverschijnselen bij het afkicken van bijvoorbeeld een alcohol- of drugsverslaving. Een ernstige depressie, dementie of schizofrenie. Maar ook een flinke koorts kan een hallucinatie oproepen. Ook diep verdriet, bijvoorbeeld de stem horen van iemand die is overleden.'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je volkomen wakker bent, maar je zintuigen ontvangen geen prikkels meer, dan gaan je hersenen na enige tijd als vanzelf 'fantaseren'.
Ga zacht en makkelijk liggen, in een omgeving die niet te warm of te koud is. Zet een koptelefoon op, die verbonden is met een radio. Stem die af ergens tussen twee zenders, zodat je alleen maar een zachte ruis hoort.
Op je ogen leg je de helften van een doorgeknipte tafeltennisbal, zodat je een vaag licht ziet, zonder vormen.
Een met dun papier afgeplakte duikbril kan ook.
Rustig ademhalen, je ogen open houden, en proberen nergens aan te denken. Na enige tijd ga je vanzelf hallucineren, terwijl je bij je volle bewustzijn bent.
Zonder drankjes en pillen een mooie ervaring.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoeft niet per se 'mooi' te zijn, kan ook een nare ervaring zijn.