Warm water bij je voeten. Hou vooral je handen en voeten warm. Of je onderbuik drink veel water en ga naar de wc:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt verschillende dingen;
- ga lekker op je buik liggen in je bed!
- neem warme melk ( als je dat lust)
- maak een kruik warm en leg die lekker op je bek en ga lekker slapen!
- als je niet in slaap kan vallen of het onverdragelijk is door de pijn pak dan toch een paracetamol!
En het ligt er natuurlijk of het menstruatie pijn is of gewone buikpijn;$
Hoop dat dit helpt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hihi, een warme kruik op je bek...die tip kende ik nog niet.Verder prima tips en daarom een plus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry voor de fout! Het was bed of buik!:p
Eerst de bron opsporen. Heb je last van zenuwen? Is het menstruatiepijn? Heb je iets verkeerds gegeten/gedronken? Heb je last van gassen in je darmen?
Wordt het minder als je een warme kruik tegen je buik houdt? Wordt het minder als je languit ligt of juist als je je oprolt?
Tegen menstruatiepijn kan een kruik helpen, en eventueel een pijnstiller als paracetamol, die pijn wordt minder als de menstruatie eenmaal goed op gang is.
Als je last hebt van gasvorming, kan het helpen om op ellebogen en knieën te gaan zitten, kont omhoog, en laat maar waaien (soms helpt het om eerst een tijdje op je linkerzij te gaan liggen).
Als je denkt dat nervositeit een rol speelt: probeer afleiding te zoeken, maak een lekkere kop thee voor jezelf, kruip in bed of op de bank met een deken of zo.
Als je iets verkeerds gegeten hebt: dan komt het er doorgaans vanzelf uit...
Gaat de buikpijn niet over of wordt die erger, bel dan met je huisarts om te overleggen.
Beterschap!