Een jonge huid behouden is aan meerdere factoren verbonden. Jaren geleden is men al grotendeels gestopt met levertraan, omdat daarvoor walvissen moesten sterven. Bovendien zijn er betere alternatieven. Als je het mij vraagt zeg ik dus nee, en is dat mijn antwoord. Een jonge huid behoud je door:

*Meditatie/mindfullness/tai chi/yoga
*stress vermijden
*alcohol en drugs vermijden
*niet roken
*Als je huid droog voelt een goedkope creme zoals dove gebruiken of met olijfzeep *wassen, en je gezicht zo min mogelijk wassen
*Goede nachtrust / dag/nachtritme
*drink zo min mogelijk koffie
*drink zoveel mogelijk water, ipv andere dranken, maar naar behoefte van je lichaam
*gebruik alleen zeep als het nodig is
*vermijd teveel zon, kwartier per dag is voldoende voor vitamine d
*gezonde voeding
*voldoende beweging ( minimaal halfuur per dag, alles bij elkaar)
*veel lachen en plezier maken

Ik ben 46, men schat mij 30... Dus ik kan het weten :P
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Cryofiel
9 jaar geleden
Levertraan wordt niet alleen uit walvissen gewonnen - dat is een oud misverstand. Zie bijvoorbeeld
http://nl.wikipedia.org/wiki/Levertraan
Daar wordt uitgelegd dat levertraan afkomstig is uit kabeljauw, schelvis en heilbot, en niet van walvissen.
Levertraan bevat vooral omega-3-vetzuren en vitamine D. Dit zijn nuttige stoffen voor uw lichaam, maar niet specifiek voor de huid. Om deze stoffen in voldoende mate binnen te krijgen is het bovendien beter om een gestandaardiseerd voedingssupplement te nemen dan levertraan. Levertraan is een natuurproduct waarin de gehaltes nogal kunnen variëren. Bovendien kunnen er ook schadelijk stoffen in zitten. Om uw huid in optimale conditie te houden is het belangrijk te zorgen dat deze niet uitdroogt en niet teveel wordt blootgesteld aan UV-straling. Gebruik daarvoor een huidverzorgingsproduct dat geschikt is voor uw huidtype waaraan een UV-filter is toegevoegd.
Vanaf de leeftijd van 50 jaar wordt aanbevolen dat vrouwen dagelijks 10 mg (of 400 IE) vitamine D slikken om de kans op botontkalking te verminderen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vrouwen boven de 50 jaar wordt geadviseerd extra vitamine D te slikken. Dit is niet voor de huid, maar met oog op een goede botconditie, de preventie van osteoporose.

Levertraan is een product dat je in deze tijd niet meer hoeft te slikken. Er zijn betere middelen voor handen, Vitamine D-supplementen.

Levertraan doet niets voor je huid, van vitamine D is er ook geen bewezen effect op je huid. Voor een mooie huid is het veel effectiever om gezond te eten, niet te roken en je huid te beschermen tegen de zon.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Maar je krijgt toch ook vitamine D binnen door in de zon te zijn?
Cryofiel
9 jaar geleden
Niet voldoende, zeker niet als je vaak binnen zit of als je je altijd goed tegen de zon beschermt. Vanaf ongeveer je 50e neemt bovendien de vitamine-D-productie door de huid (onder invloed van de UV-straling van de zon) af. Dus dan kun je in de zon zitten en toch te weinig vitamine D produceren.