Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat moet ik doen bij een scheenbeenvlies ontsteking?

ik heb ongelooflijk veel pijn in mijn scheenbeen... agv het dragen van nieuwe zomerschoenen. ik denk dat het een ontsteking is, mag ik dan ibuprofen slikken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

het advies opvolgen van de arts die scheenbeenvlies- ontsteking heeft vastgesteld.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Als je 'denkt' dat het een scheenbeenvliesontsteking is, dan is het dat waarschijnlijk (nog) niet. De symptomen daarvan zijn namelijk onmiskenbaar.
Wat wel kan, is dat het botvlies van je scheenbeen geïrriteerd is (hebben je schoenen hoge hakken? of zijn ze juist plat terwijl je normaal altijd hakken draagt?).
De beste optie: weg met die schoenen. Of in elk geval: ze steeds maar heel kort dragen, korter dan je nu gedaan hebt. En pas weer als alle pijn weg is.

Wat nu het beste helpt: de pijnlijke plek koelen (3 keer per dag een ice pack 15 minuten op die plek); rek- en strekoefeningen voor je onderbeen; rust/die schoenen niet dragen zolang je pijn hebt.

Je kunt een pijnstiller uitproberen, in mijn ervaring helpt het niet erg maar misschien helpt het bij jou wel.
Bij mij hielpen rust en koelen het beste, ik heb naast de ice packs domweg een natte handdoek om het pijnlijke deel van m'n been gewikkeld, en ik ben er helemaal vanaf gekomen.

Gaat het niet over of wordt het erger, neem dan contact op met je huisarts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding