Wat kun je doenaan een erg lang durige verkoudheid?

Mijn dochter is al weken verkouden en mag eigenlijk geen neusspray meer gebruiken en alternatieve spray (van de huisarts) werkt niet. Verder is ze niet aantoonbaar allergisch. Heeft iemand een oplossing?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Bij de apotheek is voor 15 euro rhinicur nasale douche te koop. Je vult hem met warm zout water en de neus kan zo vaak je maar wilt doorgespoeld worden. Je spoelt bacteriën weg en het frist lekker op.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben door dit advies op het idee gekomen om haar door te laten verwijzen naar een keel-neus en oorarts.

Andere antwoorden (4)

Gewoon afwachten totdat ze niet meer verkouden is. En never nooit meer neusspray gebruiken. Dat is rotzooi. Wanneer je dat namelijk gebruikt werken andere medicijnen niet meer zoals dat van je huisarts. Laat haar afweer systeem maar gaan werken.
Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet aantoonbaar allergisch betekend niet dat je geen last kan hebben van bepaalde dingen.
Bij mij komt ook niets 'op' maar heb wel last van sommige stoffen.
Je kan eens pollinosan van dr.Vogel proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onder de douche stomen , dat helpt meestal ook wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allereerst lees ik hier goed: verkoudheid. De meeste mensen met een (langdurige) verkoudheid denken dat ze griep hebben. Dat is hier dus niet het geval, mooi.
Verkoudheid is irritant en vraagt om geduld. Bijvoorbeeld een erg verstopte neus wordt vaak aangevallen met een agressieve neusspray waar je heel erg beroerd van kunt worden. Het probleem van dit soort medicijnen is dat ze zonder recept bij de drogist te koop zijn en als je eenmaal je neus daaraan blootstelt, lijkt mij dat de "normale" medicatie niet meer werkt... Dus als goede raad duur is, lijkt mij de beste oplossing om geen medicijnen anders dan of aspirine (de beste want natuurlijk) of paracetamol met zo'n citroendrankje en kokend water er op schenken en suiker erbij om dat het een beetje te zuur is. Dit zo heet mogelijk drinken als je al in bed ligt en dan de zaak er uit zweten... Dat helpt, echt...
Bronnen: