Wat kan je zelf doen bij een piriformus syndroom?

Ik heb sinds een maand of twee erge last van pijn in mijn bil en been tijdens zitten en slapen. Ik loop al vijf jaar bij fysiotherapeuten. De laatste kon niets meer voor mij doen en zodoende ben ik bij een sportmanueel therapeut terecht gekomen. Deze zegt dat alle klachten uit mijn nek komen dus mijn nek gekraakt en ik kon inderdaad sinds jaren bijna mijn handen bij het vooroverbuigen de grond raken. Maar dit was na een nachtje rust alweer verdwenen helaas. Ik dacht misschien de werking van de behandeling maar het werd weer erger ipv minder. De keer erna wilde ik niet mijn nek laten behandelen maar mijn probleem zelf. Hier constateerde hij idd dat mijn piriformis probleem. Na veel kraken en een pijnlijke massage kon ik weer naar huis. Zonder enig resultaat. Ik word er moedeloos van. Ik werk 24 uur maar ik kan niet zitten wat lastig gaat met een zittend beroep. Dus met veel staan om de verkrampte spier weer ontspannen te krijgen. Rekken doet veel zeer en pijnstillers helpen niet. Wie heeft er tips voor mij om het weer een beetje dragelijk te maken??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
weet men wat de oorzaak is? er is maar mogelijk dan kraken en massage. zie link voor meer info http://www.artrose-blog.nl/rugaandoeningen/piriformis-syndroom

Antwoorden (1)

Ik zou naar een andere therapeut gaan. Kraken levert helemaal geen resultaat behalve tijdelijk en veel pijn. Ik zou eens informeren bij Mensendieck therapie, dat is bewegingstherapie, daar heb je wellicht meer baat bij.