Hoe moet ik ervoor zorgen dat ik niet ziek word zonder een muts te hoeven dragen?

Ik doe echt niet graag een muts aan. Maar door de koud word ik snel ziek. Ik heb ook vaak sinusitis gehad. elk jaar eigenlijk. de laatste dagen heb ik een koortsachtig gevoel en vaak hoofdpijn, dus het is niet ver weg. :((

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zoek anders een pet of een ander hoofd deksel wat jij wel leuk vind .
ik hou erg van jas met capichoun.
snel op en snel af
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
door een muts te dragen zou ik minder kans hebben om sinusitis te krijgen. (volgens moeder)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allemaal een plus!

Het beste antwoord

Ik denk niet dat geen muts dragen oorzaak is van ziekte. Er lopen heel veel mensen zonder muts zonder ziek te worden.
De meeste verkoudheid/griep wordt opgelopen door slecht geventileerde kamers waar veel mensen verblijven. In de winter blijft iedereen zoveel mogelijk gezellig binnen als het buiten regent, dus dan is een virus makkelijk overgebracht.
n verder ook niet je muts opzetten en dan een half uurtje later weer af, omdat je het zo warm hebt. Als je bezweet bent is het geen fijn gevoel als je dan ineens afkoelt, maar zelfs daarvan weet ik niet of het echt ziekmakend is.
Echt zorgen dat je niet ziek wordt is lastig, zorg dat je voldoende slaapt zodat je uitgerust bent, dat is beter voor de weerstand, en eet gezond. Veel meer kun je niet doen
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ziek wordt je van bacteriën.

Ik weet niet of je tegen medicijnen bent of niet maar bij een beginnend griepje werkt bij mij Oscillococcinum altijd heel goed. Dit houdt de griep tegen in een beginstadium. Overigens wel erg prijzig.. een pakje met buisjes (proeven zoetig en moet je onder je tong laten smelten) kost zon 10,-.

http://www.oscillococcinum.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Of een virus, of een schimmel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of kou, als je makkelijk voorhoofdholte-ontsteking krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oscillococcinum heeft geen enkele bewezen werking.
Ga elke avond op tijd naar bed, eet gezond, ga lekker sporten.
Dat is allemaal goed voor je weerstand.
Ritsuka
12 jaar geleden
Als je snel voorhoofdholte-onsteking krijgt bij kou op je hoofd, kun je ook een haarband dragen. Mutsen zijn trouwens best wel 'in', ook al vind je zelf dat je voor gek loopt, een ander vindt dat zeker niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ziek worden doe je door in contact te komen met virussen, bacteriën, en niet door het wel of niet dragen van een muts. Als je geen muts draagt kun je wel een lekkere hoofdpijn krijgen van de kou. Je kunt ook sneller onderkoeld raken om dat veel bloed via de hersenen door je schedel gaat. Een hoed, pet of muts, draag je om lekker warm te blijven. Schaam je daarvoor niet en het is ook niet stoer om zonder te lopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf ben ik ook niet zo van de mutsen maar doe wel een haarband om en wat ik ook doe is een sjaal om mijn nek doen en deze hoog dragen over mijn oren heen dan blijven deze lekker warm.Mijn dochter heeft oorwarmers is misschien ook nog een idee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een ziekte wilt voorkomen èn toch geen muts wilt dragen..kun je het best je lichamelijke weerstand vergroten.

Je doet dat door een ruime hoeveelheid vers fruit te eten. Fruit met veel vitamine C zoals citroen, sinaasappel, appel enz.

Overigens zijn ook verse groenten prima, maar in fruit zit veel meer vitamine C.

Daarnaast moet je er eigenlijk al vòòr, maar in elk geval ..BIJ de eerste verschijnselen van je ziekte, voor zorgen zoveel mogelijk frisse lucht binnen te krijgen..dat stelt je lichaam eveneens in staat zich wat weerbaarder tegen 'de winterziektes' op te stellen..

Groet,

Ton