Wat zou de oorzaak kunnen zijn als je linkeroor dicht blijft zitten na een flinke verkoudheid?

Heb al vanalles geprobeerd, Otrivine neusdruppels, Sterimar zoutspoeling. Soms is mijn oor eventjes open maar voor niet lang en het suist. Tips graag. (liefst niet naar de huisarts)

Toegevoegd na 1 minuut:
ahja en mijn linker neusgat blijft ook een beetje dicht

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.3K

Het beste antwoord

Als 1 kant van je neus nog dicht zit, is je verkoudheid nog niet over.
Waarschijnlijk inderdaad de buis van eustachius nog vol.
Dus gewoon door gaan met neusspray.
Het maximale wat op de verpakking staat, als je neus helemaal open is het sprayen langzaam afbouwen.
Ook is het goed om daarbij te stomen, dit met zout water of rhinocaps.
Het dicht zitten van je oor wordt veroorzaakt doordat je tijdens het neus snuiten veel kracht heb gezet, daardoor is de stand van je trommelvlies verkeerd.
Je neus en mond dichthouden en dan blazen, zorgt dat trommelvlies weer even goed zit, maar helpt maar even, doe dit ook maar een paar keer op een dag.
Het trommelvlies neemt vanzelf zijn goeie stand weer aan, helaas duurt dit even, maar daar is niks aan te doen.
Dit is echt een heel naar gevoel.
Als je na circa 2 weken nog doof bent aan het oor, dan toch naar de huisarts, soms krijg je doorverwijzing K.N.O. arts, maar meestal is je oor voor die tijd weer open.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Mischien zit er te veel oorsmeer in je oorbuis. Dan moeten je oren uitgespoten worden. Je zal dan toch naar de huisarts moeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De buis van eustagius staat in verbinding tussen je gehoor en je neus en omdat je tijdens de verkoudheid snot produceert,is de kans aanwezig dat hierdoor de gehoorgang ook vol komt te zitten met snot waardoor je gehoor minder is.
Je hebt het al geprobeerd met neusdruppels en dit blijkt niet te helpen en hoe vervelend je het ook vindt,je zult dan toch naar de huisarts moeten want hij zal willen kijken en je hoogstwaarschijnlijk AB druppels zoals Bacicoline of Otosporin voorschrijven.