Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

"Ik heb een allergie test ondergaan en er kwam uit dat ik allergisch ben voor nikkel, kobalt en PPD.. Iemand tips?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik kan je vraag slechts gedeeltelijk beantwoorden. Zelf ben ik namelijk allergisch voor nikkel, evenals mijn dochter. Waar je op kunt/moet letten: In oorbellen schijnt tegenwoordig geen nikkel meer gebruikt te worden (in principe), maar toch is het bij mij zo dat ik alleen gouden oorbellen kan verdragen. Hoe dat kan, weet ik niet eigenlijk. Ook op zilver reageer ik, schijnt ook nikkel in verwerkt te kunnen zitten. Ook kettinkjes met nikkel erin irriteren mij (vooral in de nek). Voor armbandjes/enkelbandjes geldt hetzelfde. Aan de binnenzijde van broeken kan de onderzijde van de knoop een allergische reactie oproepen, wanneer deze op de blote huid ligt. Hier zit namelijk ook nikkel in. Dus het is handig om dan een t-shirt of hemdje in je broek te stoppen of b.v. om een stukje pleister op de binnenzijde v.d. knoop te plakken. Ook bij de aanschaf van een horloge dien je erop te letten dat deze aan de onderzijde (gedeelte dat op de huid rust) nikkelvrij is. Dit zijn een aantal zaken waar ik op moet letten, ik hoop dat je er wat aan hebt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100