Kan een ontsteking aan je vinger, van zelf genezen

Vorig week vrijdag, tijdens het werk, viel een hard voorwerp op m'n vinger. M'n vinger werd meteen dik, rood en warm. Het deed erg veel pijn, en ik merkte tijdens het werken dat ik 'm moeilijker kon bewegen. Dit heb ik een jaar geleden ook gehad, toen bleek het een ontsteking te zijn. Mijn huisarts wilde me naar de EHBO sturen op open te laten snijden, maar ze gaf me toch een antibiotica-kuur. Binnen 1,5 week was het over.

M'n vinger is nu veel minder rood en stijf, maar nog best wel gevoelig. Het doet geen pijn meer maar voelt een beetje.. alsof een verdoving aan 't uitwerken is.

Ik vraag me nu af of dit een ontsteking is/was. Ik vind het (nog) niet iets om mee naar de huisarts te gaan.

Toegevoegd na 1 minuut:
*vraagteken*.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

iedere ontsteking kan vanzelf over gaan, omdat ieder gezond lichaam daar toe in staat is.
Soms moet het even geholpen worden met een antibiotica kuurtje, zo maar voor de zekerheid, maar ook dit is meestal niet eens noodzakelijk.
Je vinger kneuzen, lijkt veel op een ontsteking, hij wordt dikker, stijf, warm en gaat vaak kloppen.
Het zou een ontsteking kunnen worden, immers de vinger is van binnen flink beschadigd, maar meestal gebeurd dit niet.
Een sterk gekneusde vinger kan weken, soms zelfs maanden nog pijn doen, vreemd aanvoelen of nog wat stijf zijn.
Maar als ik je vraag zo lees, zal het wel zo over zijn en er niets aan de hand is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel voor je antwoord!