Hoe kan je weten wat de oorzaak is van schouderpijn?

Vermoedelijk stijfheid door (te) veel gebruik
Misschien een vorm van slijtage

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Hoeveel antwoorden wil je hebben? Je geeft ontzettend weinig informatie om er een zinnig antwoord op te geven namelijk. Ja, het kan slijtage zijn, ja het kan overbelast zijn, ja, het kan vermoeidheid zijn...

Daarnaast kan ik nog wel tenminste 10 redenen verzinnen; zoals, is het kraakbeen nog goed, sport je voldoende, heb je een goed matras om op te slapen, heb je een goede hoofdkussen, hoe zit je de dag, hoe is je werkhouding, hoe zit je op de fiets, hoe rijd je auto (houding), kun je minder goed tegen kou dan tegen warmte, mogelijk een stressfactor etc etc. En zelfs heb je één van deze zaken; de een sluit da ander niet uit en kan ook nog eens veroorzaakt worden door verschillende factoren.

De vraag is, wil je het verbeteren of niet? Zo ja, blijf het vooral bewegen. Maak eventueel gebruik van de fysio of masseur. Je kan ook naar de huisarts, al verwijst deze je toch wel snel door naar de fysio.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Door naar je huisarts te gaan en die het te laten onderzoeken. Misschien ben je even kwijt dat je met de gladheid onderuit gegaan bent en komt het daardoor. Of je bent te intensief aan het klussen geweest. Het kan van alles zijn!
Amadea
11 jaar geleden
Dat kom je te weten door naar je huisarts te gaan of naar een fysio maar in eerste instantie is dit een geweldige site: http://www.hierhebikpijn.nl/

Je krijgt na het doorlopen van de vragen een rijtje 'mogelijke' oorzaken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Schouderpijn komt vaak voort uit de monikkapsspier die vanuit je nek naar je schouderblad loopt. Maar idd, je huisarts kan je doorverwijzen naar fysiotherapie oid om dat te verhelpen.
Dagelijkse rekoefeningen kunnen in veel gevallen de klachten verhelpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
door de dokter laten onderzoeken. ik kreeg er eerst een spuit in. hij dacht aan slijmbeursontsteking . dit duurde zolang toen wou hij een tweede spuit geven. gelukkig ben ik daarna bij een andere huisarts gekomen en zij liet naar aanleiding van mijn goede fysiotherapeut die mij wilde steunen en een brief schreef een foto maken. nu blijkt dat ik osteoporose heb. dus na de dokter en mocht het heel lang duren bij mij zelfs twee jaar... voordat ik eindelijk wist wat er aan de hand was. heel veel succes!!

Toegevoegd na 1 minuut:
als het heel lang duurt. vraag een foto.