Betekent een ziekenhuisopname dat je per se veel kans hebt om dood te gaan?

Een familielid van mij moet worden opgenomen in het ziekenhuis. Ik krijg altijd een heel angstig gevoel als iemand moet worden opgenomen in het ziekenhuis. Ik ben altijd bang dat je dan veel kans hebt om te overlijden. Ik maak me erg zorgen. Kan een ziekenhuisopname ook meevallen of is het meestal super erg dat je al snel moet denken aan een levenseinde van iemand?

3 maanden geleden
ronron1212
3 maanden geleden
Opname in het ziekenhuis betekend echt niet dat een overlijden dichtbij is. Wel dat iemand extra aandacht en verzorging nodig heeft.
Antoni
3 maanden geleden
@denzell11, je bent waarschijnlijk in de war met de hospice, waar terminale zorg aan ongeneeslijk zieken wordt verleend. Het doel van een ziekenhuisopname is dat men béter wordt; een opname in een hospice is gericht op zorgverlening van mensen die in de laatste fase van hun leven zijn.
tinus1969
3 maanden geleden
Je kunt om allerlei redenen worden opgenomen in het ziekenhuis, waaronder betrekkelijk onschuldige zoals liesbreuken.
crispy
3 maanden geleden
Een ziekenhuis is voor een medische behandeling die niet thuis kan plaatsvinden. Dat kan ernstig of niet ernstig zijn. De kans op overlijden wordt niet groter omdat iemand naar het ziekenhuis gaat.
Ritsuka
3 maanden geleden
Je kunt ook naar een ziekenhuis gestuurd worden omdat er een test/behandeling uitgevoerd moet worden die je huisarts zelf niet kan doen. Dat is juist goed, je gaat naar de experts.
Cryofiel
3 maanden geleden
@Ritsuka, wat jij beschrijft is meestal een dagbehandeling (poliklinisch), geen opname.

Maar je kunt ook worden opgenomen voor onschuldige dingen. Zoals toen bij mijn partner een abces moest worden weggesneden. Dat ging via een operatie onder algehele verdoving, en daarna een nacht blijven.

Riskant? Mwoch. Nauwelijks. Niet opereren zou veel riskanter zijn geweest.

Geef als eerste antwoord