Kan tinnitus harder worden ?

Hallo ik heb nu al 7 jaar Tinnitus en het in altijd constant. Soms heb ik wel dagen dat het harder is maar dat verminderd zich dan wel (Vooral als ik verkouden ben, of mijn oren zitten dicht dan wordt het een tijdje harder). Nu is mijn vraag, kan Tinnitus harder worden?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.8K
ronron1212
8 jaar geleden
Je vorige vraag is verwijderd?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bij mij wel. Is in mijn geval gewoon gehoorschade, dat gaat maar 1 kant op... In mijn volgende leven doe ik vaker oordoppen in :/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het kan alle kanten op . Ik heb zelf tinnitus door beschadiging gehoor zenuw door een bloed vat wat er tegen aan drukt . Laat het goed onderzoeken in een academisch ziekenhuis voor een juiste diagnose . De oorzaken kunnen heel divers zijn van schildklier tot gezwel ( goed aardig meestal ) maar meestal zijn het de tril haartjes of de vloeistoffen uit het ovale venster bij het slakkenhuis . Wacht niet af vraag een verwijzing .

Antwoorden (1)

Tinnitus kan erger worden in verschillende situaties. Zoals stress kan het verergeren.

Je geeft zelf aan dat dit gebeurt als je verkouden bent. Dit kan het inderdaad verergeren. Dit komt doordat de buis van eustachius verstopt is. Hierdoor kan de piep erger worden dan dat je gewent bent. Als je verkoudheid afneemt zou de piep of ruis weer minder moeten worden. Je zou hier ook Neusspray bij kunnen gebruiken.