Zou je van gewone suiker eerder hoofdpijn krijgen of van vervangende zoetstof zoals in cola light.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je gaat in je vraag stelling er al van uit dat je er hoofdpijn van krijgt !alleen waar sneller van ? Krijg je hoofd pijn van zoetigheid ? Ja probeer eens honing in je thee . Gebruik zo weinig mogelijk surrogaat suikers .

Antwoorden (5)

Nee, je krijgt juist van vevangende zoetstof eerder pijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hangt er van af in welke mate, te veel is nooit goed, dit zowel voor suiker als voor kunstmatige zoetstoffen (bij suiker krijg je dan een hyperglykemie, een te hoog bloedsuikergehalte, en kunstmatige zoetstoffen, met name aspartaam zijn gewoon ongezond en hebben een heleboel vervelende bijwerkingen). maar bij een normale hoeveelheid suiker zou je over het algemeen minder snel hoofdpijn krijgen dan bij een "normale" hoeveelheid aspartaam. aspartaam is namelijk in elke mate niet gezond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben een werkelijk zoetekauw en vreet het liefste een pot suiker leeg. Ook zoetstoffen zijn meer dan welkom. Wel moet ik erbij zeggen dat ik bijna NOOIT hoofdpijn heb en als ik wel hoofdpijn heb, dat niet wordt veroorzaakt door suiker of zoetigheid.

Sccs
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier een duidelijk voorbeeld van iemand uit de familie, die al meer dan een jaar hoofdpijn had. Tot ontdekt werd dat het kwam door zoetstoftabletten. Zoetstoftabletten vervangen door gewone suiker en het leed was geleden.

Bij Googelen had deze persoon gezien hoeveel slechte eigenschappen aspartaam heeft. Het probleem was toen gauw opgelost.

Ik ben er nu van overtuigd dat light drinken meer kwaad dan goed doet. Dat je misschien met behulp van die suikervervangende stof je gewicht in de gaten kan houden, maar veel andere kwalen kan veroorzaken.

Google zelf even op Aspartaam en je zal schrikken.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
aspartaam.com
geen antwoord op je vraag maar wel dat het voor iedereen zichtbaar is. Zoetstoffen zijn heel slecht. Lees aspartaam.com

en zoetstoffen zijn alle E900 nummers. Ik heb ze uit mijn leven verbannen. Je schrikt waar het allemaal in zit. Dus kijk naar de benaming en de E nummer want ze zetten niet altijd het E nummer neer. Dus zo wordt je lekker in de maling ggenomen