Wat kan ik Het beste doen voor paniek en Angst

Sinds bijna al
Een jaar heb uit niks paniek en angst als
Ik alleen zit thuis of als ik naar verre rijzen moet of als
Ik medicijnen
Moet innemen wat kan ik het beste doen en hoe moet dit gevoelens
Weg ik
Baal er van misschien iemand Eem
Goeie tips?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (6)

De beste manier is, om hier eens met je huisarts over te praten. Natuurlijk geloof ik je graag, als je zegt dat het "uit niets" komt, maar meestal is er best, met behulp van o.a. je huisarts een dieperliggende oorzaak te vinden.

Je huisarts kan je eventueel helpen met tips over ontspanningsoefeningen, een wat gezondere levensstijl, en kan ook achterhalen of het hyperventilatie is, of dat het ligt aan een wat minder prettige gebeurtenis in je leven. Het is helemaal niet vreemd als jij zelf dat niet direct herkent, en denkt dat het uit het niets komt.

Misschien is het eventueel wat te verminderen, met (tijdelijk) een onschuldig pilletje, om uit de cirkel van paniek te komen, of zal hij je adviseren een psycholoog te bezoeken.

Je huisarts is er voor, om je ook met dit soort problemen te helpen. Paniek en angst zijn in heel veel gevallen niet gebaseerd op de realiteit, en het is jammer als je daar zoveel last van hebt, terwijl er misschien best iets aan de doen valt.

Veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rustig ademen. Misschien moet je gaan mediteren. Erg ontspannend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vraag aan je huisarts een verwijzing naar het ggz. het is namelijk belangrijk dat je er wat aan gaat doen.soms word het stiekem steeds erger met als gevolg dat je straks misschien meer problemen gaat krijgen. schaam je er niet voor! en natuurlijk de beste wensen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gesprekken therapieen evt medicijnen ed
Rustig ademen, ontspannen, aan iets leuks denken en op iets knabbelen (kauwgum of zo)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb geen idee hoe oud je ben, maar het klinkt
niet goed.
Mijn ervaring is welke leeftijd je ook hebt,dit
moet je niet proberen zelf op te lossen.
Paniek en angst gaan straks je hele leven
bepalen,dat wordt steeds erger, dit heeft niks
met voeding of levens wijzen te maken hoor,
dit zit in je hoofd, en daar bedoel ik niks
negatiefs mee(heb het zelf ook)geloof mij
zoek hulp,probeer met iemand hier over te
praten, iemand die je vertrouwd en zoek
samen een oplossing,en dat moet altijd een
dokter zijn, geloof mij maar ik denk dat
je nog jong bent en daarom laat er naar kijken
zeker voor de rest van je leven.
Actie ondernemen doen hoor.
12 jaar geleden
Wanneer iemand plotseling, "uit het niets" een aanval van angst en paniek ervaart, is er meestal sprake van paniekaanvallen. Als je plotseling heel angstig wordt, en daarbij symptomen hebt als zweten, een droge mond, misselijkheid of een vreemd gevoel in je maag, duizeligheid, benauwdheid, hartkloppingen, pijn op de borst, en soms het gevoel/de angst om gek te worden of dood te gaan, is dit waarschijnlijk waar je last van hebt. Vaak worden mensen die deze aanvallen hebben, bang om een nieuwe aanval te krijgen, en gaan ze hierdoor ook activiteiten en situaties mijden waarin ze bang zijn voor zo'n aanval. Ze vermijden dan bijvoorbeeld situaties waarin ze niet zomaar weg kunnen (liften, kleine ruimtes, maar ook activiteiten zoals een feestje, een concert of kerkdienst) of bepaalde sociale situaties (een winkel, een verjaardagsvisite, of soms zelfs alle activiteiten buitenshuis).

Als jij regelmatig last hebt van zulke aanvallen van paniek, en daardoor steeds bang bent of activiteiten mijdt, is het goed dit eens met je huisarts te bespreken. Die kan je doorverwijzen voor psychologische hulp, of een ander soort therapie, als je huisarts denkt dat dit beter bij je past. Soms wordt ook medicatie voorgeschreven, bij sommige mensen werkt dat erg goed. Als je hier al een jaar last van hebt, is het echt tijd daar iets aan te gaan doen. Je doet jezelf tekort als je door je angst en paniek steeds minder gaat en kunt doen, want er zijn echt behandelingen die je heel erg kunnen helpen. Ga dus naar je huisarts, die kan je helpen om te bepalen wat de beste vervolgstappen zijn.