Ik heb sinds een paar maanden opeens zo'n last van mijn gewrichten, kan dat komen door een verkeerde slaaphouding?

Ik ben 35 jaar en slaap op mijn buik. En als ik op mijn zij slaap gaat mijn onderste arm en schouder vaak naar achteren, dus dan lig ik vaak half op mijn zij en half op mijn buik.

Gewrichten die pijn doen: schouder, enkel en heup.

1.1K

Het beste antwoord

Klopt, dit komt me bekent voor.
In eerste instantie had ik een heel dun kussen (je kon het eigenlijk geen kussen noemen)
Sliep het liefst zonder kussen.
Opeens was daar ook die pijn.
Heb toen een ander kussen gekocht, eentje gevuld met een soort van balletjes en een rits ( kun je zelf de dikte bepalen)
De rest van de balletjes heb ik bewaard.
Nu slaap ik met een dikker kussen, nog niet mega dik hoor, maar mijn pijn is verdwenen.
Als ik nu weer pijn zou krijgen, kan ik zelf even proberen of er balletjes uit/in moeten.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je op je buik slaapt is het ook heel prettig om wat lager in bed te gaan liggen en je voeten achter het matras te steken ;-))))

Toegevoegd na 8 minuten:
Ieder mens heeft van nature zijn favoriete houding, maar je moet wel zonder pijn slapen, anders krijg je slaapproblemen.
Ga er wat aan doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snuffel
12 jaar geleden
Goeie tips. Ik heb wel een nieuw kussen, misschien ligt het daar juist aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo'n kussen met balletjes is echt ideaal, je moet het alleen weer steeds even in model 'kloppen' Bij mij werkte het echt de 1e nacht.
Heerlijk om weer eens zonder pijn wakker te worden, of wat nog vervelender was: steeds in de nacht.

Andere antwoorden (3)

ik denk dat dat daar door komt
moet je proberen op 1c plek te liggen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snuffel
12 jaar geleden
hoi, dank je voor je antwoord. Wat is 1c plek?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet ook niet wat 1c plek is, maar ook een buikslaper ligt in de nacht niet stil hoor, draaien doen we allemaal. Dikke -
het zou ook kunnen dat je aan een nieuwe matras toe bent
12 jaar geleden
Dat komt bij mij bekend voor .
Toen heb ik de matras gedraaid en de pijn was over .
Je moet elke 3 maand de matras draaien .
Je kunt een matras 4 maal draaien en ik heb er toen cijfers opgezet en dat is handig .
Ga linksachter het bed staan en zet linksonder het cijfer 1
draai nu de matras horizontaal plaats daar cijfer 2 draai nu matras verticaal en zet links onder het cijfer 3 draai de matras weer horizontaal en zet linkonder het cijfer 4

Toegevoegd na 11 uur:
En als je denk dat die matras te hard is voor jou dan zou ik er een topper bij aanschaffen .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snuffel
12 jaar geleden
Goeie tip!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En je weet hoe je de matras de volgende keer moet draaien .