Knie is nog steeds ontzettend dik en rood, ontsteking?

Een half jaar geleden ben ik aan beide knieën geopereerd aan een plica. De specialist zei dat het 6-8 weken kon duren voor alles weer normaal zou zijn, soms iets langer. Maar de operatie is nu al 6 maanden geleden en ik kan mijn knieën nogsteeds niet goed gebruiken. Een middag in de stad of een tijdje ergens stil staan bezorgd mij al dikke, broze en soms zelfs blauwe knieën. Ik ben al wel snel na de operatie weer vanalles gaan doen, lopen mocht ik de dag na de operatie al. Zou het kunnen dat dit toch teveel is geweest? Of is het gewoon aan het ontsteken? Het lijkt ook of heel de knie vol met vocht zit (zie foto). Links is ook dik, en voelt broos (of hoe zeg je dat?) aan, maar van mijn rechterknie heb ik ontzettend veel last. Morgen ga ik waarschijnlijk naar de dokter, maar ik zou graag willen weten wat dit zou kunnen zijn. Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De foto staat er niet bij.. Raar.. Kan deze erbij gezet worden via de iPhone app?

Antwoorden (2)

Klinkt inderdaad als een ontsteking. Wat vreemd dat je niet op controle bent geweest. Morgen zeker naar de dokter gaan. Vanavond en morgen heel rustig aan doen. Evt koelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Ja, het kan overbelasting zijn.. Je bent waarschijnlijk veel te snel iets gaan doen. Je moet echt rust gaan houden en niet teveel doen(geen fysiek werk, niet sporten en geen lange wandelingen). Dit in combinatie met je knie regelmatig te ijzen. Twee tot drie keer per dag (ochtend, middag en avond gewoon 15 tot 20 min). Succes. Ps: naar de dokter gaan is aan te raden. Waarom heb je zolang gewacht? Nou beter te laat dan nooit zullen we maar zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben bang dat ik straks misschien weer onder het mes moet, en dat kan ik nu eigenlijk niet gebruiken. Heb nu sinds lange tijd weer een baan (kapster) maar met zulke knieën zal dit ook lastig worden. De week na de operatie ben ik op controle geweest en alles was goed, dat dacht ik zelf ook toen. Maar nu lijkt het weer steeds erger te worden en de pijn die ik voor de operatie had is ook toegenomen (zelfde pijn)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt niet uitstellen....Dan ben je veel verder van huis. Niet zelf gaan klooien maar echt naar de huisarts gaan. Hij zal je terugsturen naar het zh en ik verwacht dat je rust moet houden en, dat houd in dat je niet kan werken. Je knieeen moeten nog 70 jaar mee ongeveer, ben daar zuinig op.