1 pond (500 gram) pepernoten achter elkaar naar binnen werken... schadelijk?

Ik had dit zelf namelijk gedaan. En ik heb nu erg last van me buik/darmen kan dit schadelijk zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
14.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, was het wel lekker?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@lotte18 0,25 cent voor 1 zak van 500 gram... Wat een koopje dacht ik! Gelijk nemen en eten maar ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@blij niet op gelet ;-) ben ook totaal niet dik ofzo ;P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je 500 gram eet ben je uiteraard 500 gram aangekomen ja.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prachtig toch, hoe je lichaam zich beschermd tegen zichzelf. ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@anna85 wedden dat ik volgende week weer aan zo'n zak zit... Maar! Geniet, maar eet met mate ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
He, ik herken dat !
http://www.goeievraag.nl/vraag/gebeurt-pepernoten-chocoladeletters-verkocht.274685#1126106
Ritsuka
12 jaar geleden
Niet te vaak zoiets doen, dergelijke (vr)eetbuien zijn niet goed voor je lichaam.

Antwoorden (7)

Schadelijk lijkt me niet, maar van te veel niet al te gezond eten zou iedereen buikpijn krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je maag en darmen hebben wat meer moeite om deze hoeveelheid vet en suiker te verwerken, dat geeft wat last. Verder geen reden om je zorgen te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tut tut, niet zo snel aangebrand. Stress is immers slecht voor je hart, zoals onder andere aangetoond is in een onderzoek van de British Heart Foundation.
Hiervan buikpijn krijgen is heel normaal, je lichaam zegt eigenlijk gewoon: NIET MEER DOEN DE VOLGENDE KEER! En daar hoor je dan van te leren ;) Handig nietwaar !

Schadelijk is het verder niet hoor, je darmen kunnen heel wat hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je hebt kans dat het laxerend gaat werken. Verder niet veel bijzonders
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Of het komt er vannacht via slokdarm en keel weer uit. Zorg maar in elk geval dat je een toilet of stortbak in de buurt hebt....!
Nee je zal er alleen veel ontlasting van kunnen krijgen en mischien ook mogelijk diarree.
12 jaar geleden
Pepernoten zijn van hetzelfde soort bewerkte meel gemaakt als ontbijtkoek. Het werkt nogal laxerend.
Als je een keer goed naar de wc bent geweest, zal het wel over zijn. Schadelijk is het niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou het moet toch niet gekker worden hoor.
Je wist dit toch vooruit? ha ha
maar nu even serieus,natuurlijk kan dit geen
kwaad, je kan er hooguit misselijk van worden.
Je weet het he, wie zijn kont brand moet op
de blaren zitten.