Wat te doen aan pijn in schouders na het slapen.

Elke ochtend als ik wakker word doen mijn schouders pijn, aan de voorkant zeg maar. Dit komt, denk ik, omdat ik op mijn zij slaap. Zodra ik op mijn zij lig, weet ik al niet wat ik met mijn onder liggende schouder/arm moet, waar ik die kwijt kan. Heeft iemand tips om hier iets aan te doen? Een nieuw bed/matras is helaas geen optie :-(

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
23K

Het beste antwoord

Ik had er zelf ook last van, heb nu een dikker kussen gekocht en heb er eigenlijk geen last meer van!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

's Ochtends direct uit bed een lekker warme douche, na het douchen insmeren met bijv. tijgerbalsem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan geen kwaad om eens een ander kussen te proberen, maar of dat nu juist dikker of dunnen moet zijn kan je alleen maar uitproberen. Hou je klachten gaan dan eens naar een fysiotherapeut( neem je kussen mee) die kan je helpen met wat voor jou het beste is. je hoeft hiervoor niet eerst langs de huisarts, je kunt gewoon een afspraak maken bij de therapeut zelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iets heel anders en misschien een beetje vergezocht, maar pijn in de schouders 's ochtends na het slapen kan ook komen door slaapapneu.
Iemand in mijn omgeving werd ook elke dag wakker met pijnlijke schouders. Toen de behandeling voor slaapapneu was gestart was de pijn weg en is niet meer teruggekomen.
Kijk anders voor de zekerheid even op de website van de Apneuvereniging of je wat herkent.