Tinteling in het onderbeen dicht bij de archillespees?

Ik heb sinds enkele weken af en toe eens een lichte tintel in men linkeronderbeen. Het doet niet pijn ofzo... en het is ook niet constant.

Het lijkt alsof men kous teveel spant? Is dit mogelijk? Als ik de kous af doe is het meteen gedaan. Heb het meestal bij kousen die een rekkerbandje bovenaan hebben. Sport kousen dus.

Iemand ervaring?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dat komt omdat je kousen te strak zijn. Dan zwellen je onderbenen lichtjes op. Wanneer de doorbloeding van de huid door de zwelling vertraagd wordt, veroorzaakt het gebrek aan zuurstofrijk bloed tintelingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan ook een licht beschadigde spier zijn.
Doet het met strekken ook pijn??