Wat is erg?

Dat is maar net wat jij zelf erg vindt.

Sommige mensen vinden het erg.
Andere mensen vinden het verschikkelijk.
Er zijn ook mensen die het heel fijn vinden om nachtdiensten te draaien.

Toegevoegd na 2 minuten:
ALs je van jezelf niet weet of je een ochtendmens bent,
en dus graag vroege diensten draait,
of dat je een avondmens bent, en dus liever
late dienst doet.......
dan kan een paar nachtdiensten juist een uitkomst zijn.

Of niet.
Maar nogmaals: dat is heel persoonlijk!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Geef mij de nachtdienst maar :-) ik ga liever om 7:00 naar bed, dan dat ik er om 7:00 uit moet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ha ha hr.voldemor, dat is nu precies hoe ik
er ook over zou denken...........
Ligt eraan waar je naar kijkt. Er is een periode in mijn leven geweest waarin ik nachtdiensten heerlijk vond en toen was ik de veertig al ruimschoots gepasseerd. Geen gezeur, geen vergaderingen, eigen ritme bepalen etc. Maar toen was ik heel erg toe aan een carrière move. Terug wennen aan het normale ritme van overdag/'s avonds werken en 's nachts slapen was niettemin een stuk moeilijker dan rond mijn twintigste. Onderzoek wijst uit dat het regelmatig omdraaien van je dag-nachtritme een aanslag is op je gezondheid. Daarom is het aantal nachtdiensten in veel bedrijven en CAO's beperkt tot een halve week waardoor, althans in theorie, je beter in een dagritme blijft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volwassenen hebben, in tegenstelling tot pubers, een ander biologisch ritme. Ze staan 's morgens vaak wat makkelijker op.
Wat bedoel je precies met "erg"?
Als je het zelf niet prettig vind om een nachtdienst te draaien, probeer dan met je werkgever te overleggen.

Als je nachtdiensten draait, heb je op een dag veel minder zonlicht dan de gemiddelde mens, dus wat dat betreft is een nachtdienst wat minder goed voor de gezondheid.

Voor de rest zou ik aanbevelen te doen waar je je het prettigst bij voelt.