Bevat tabakvervanger bijvoorbeeld zoals "greengo" formaldehyde ? Tabak bevat formaldehyde en daar krijg ik keelpijn van.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (1)

Nee. Greengo tabaksvervanger is gemaakt van vier natuurlijke ingrediënten: eucalyptus, mint, papaya en hazelblad. Daar wordt verder niets aan toegevoegd.
Het heeft een krachtige en kruidige smaak. Qua scherpte zit het tussen halfzware en milde tabak in. Er zijn een paar essentiële verschillen met traditionele tabaksproducten:
- Het bevat geen nicotine en heeft daarom geen verslavende werking;
- Het teergehalte is laag;
- Het bevat geen takken of teerbrokken, zoals bij tabak vaak het geval is.
Greengo is daarom minder ongezond dan tabak.

Formaldehyde wordt ook wel spaanplaatgas genoemd. Bij verbranding van additieven (toegevoegde stoffen) ontstaan giftige en kankerverwekkende stoffen, waaronder benzeen, nitrosaminen en formaldehyde. Ongeveer 7% van de tabak in een sigaret bestaat uit additieven. Suikers en bevochtigers worden in de grootste hoeveelheden toegevoegd, ieder een paar procent.

Omdat er aan Greengo geen additieven toegevoegd zijn ontstaat bij het roken daarvan dus geen formaldehyde.
Amadea