Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kunnen flaporen vanzelf weggaan?

Ik heb lang last gehad van flaporen, volgens mij is dat nu veel minder.. zou dat kunnen?

(ik draag de laatste tijd wel vaak een haarband maar ik denk niet dat het daar aan ligt...)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ik denk gewoon dat je haar anders zit zodat ze minder opvallen. Weggaan doen ze niet
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Nee, ze gaan niet vanzelf weg, het is erfelijk bepaald maar het kan minder op gaan vallen als je ouder wordt:

"Flaporen zijn duidelijk te herkennen. In de medische wereld worden oren die meer dan 2 centimeter van het hoofd afstaan, flaporen genoemd. Meestal staat de helix, de boog boven aan het oor, te ver van het hoofd af. In sommige gevallen staat ook de concha te ver uit. De concha is het holle gedeelte van het uitwendige oor.

Vaak staan de oren niet aan beide kanten even ver uit, maar is één kant meer uitgesproken. Flaporen vallen met name bij kinderen op. Dit wordt veroorzaakt doordat oren al op de leeftijd van vijf of zes jaar hun uiteindelijke grootte hebben bereikt.

Als het kind ouder wordt, blijven de oren dus even groot terwijl het hoofd wel groeit. De oren worden dan in verhouding kleiner en vallen minder op.

Flaporen zijn aangeboren. Delen van het uitwendige oor zijn niet helemaal goed aangelegd. Tweederde van de patiënten heeft een familielid met flaporen."
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding