Pijn in de linker zij net op de broeksrand , wat zit daar ?

Pijn is opgetreden tijdens een hoestaanval ( cara patient ) voel het goed met ademen .

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Het is de zijwand van je buik, tussen de ribbenboog en het heupbeen. Ook wel flank genoemd. De pijn die je daar voelt is het gevolg van een verkrampt middenrif, door al het hoesten veroorzaakt. Op die plek voel je ook soms steken als je flink gaat lopen of zwemmen. Dat treedt op als gevolg van een zuurstoftekort in de spieren.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bedankt voor je info .

Andere antwoorden (2)

Daar zit je heup toch?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb ooit een zwevende rib gebroken tijdens een hoestbui. Ik maakte me er vreselijk veel zorgen over, maar de dokter zei heel laconiek: 'O, dat is een hoestblessure.' Komt dus vaker voor. Maar zolang de botdelen keurig op elkaar blijven zitten, is er niks aan de hand. Wees voorzichtig met hoesten (je kunt je hand op de pijnlijke plek leggen om te steunen tijdens hoesten) en je rib geneest vanzelf wel weer.
Het kan trouwens ook een verrekte tussenribspier zijn.