Zijn ergonomisch gevormde hoofdkussens inderdaad beter voor je gezondheid/slaaphouding? Of is dit een verkooppraatje?

Ik heb vaak hoofdpijn en vaak ruzie met m'n hoofdkussen (van normaal synthetisch materiaal, in normale kussen-vorm). Nu is de ruzie heftiger als ik al hoofdpijn heb, dus ik weet de kip niet van het ei.
Zouden bijvoorbeeld die M-Line kussens (wave pillow: http://www.luxebedden.nl/bedtextiel/m-line/m-line-wave-pillow-ii-firm/) echt beter zijn voor je slaaphouding? Ze liggen, in de winkel, wel lekker.
Iemand ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Ik ben sinds 2 weken de trotse bezitter van een ergonomisch hoofdkussen van Tempur welke is vervaardigd uit een materiaal dat NASA ontwikkelde.
Het past zich volledig aan aan alle drukpunten en blijft je nek/hoofd steunen de gehele nacht door zonder in te deuken.
Mijn kussen heeft een lichte c-vorm, maar er bestaan ook rechthoekige modellen of modellen voor buikslapers (gelijkt dan op een puzzelstukje met uitsparingen voor de armen).

Ik moet zeggen, het slaapt heerlijk en mijn stijve nek is al heel veel beter. Zou het niet meer kunnen missen.
Met mijn vorige hoofdkussen had ik het gevoel dat ik een verkeerde steun had, ofwel lag ik té laag (wat schouderpijn gaf), ofwel lag mijn hoofd te hoog (wat nekpijn gaf).

M-Line ken ik helaas niet dus kan je daar geen raad in geven... maar ik hoop dat je bovenstaande eens bestudeert

beterschap!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb al jaren een matras en kussens van Tempur. De kussens koop je op maat, afhankelijk van je favoriete lighouding en, als je op je zij slaapt, je schouderbreedte. Ik heb een zij-slaap kussen. Dit heeft die wave-bolling onder je nek om daar ondersteuning te geven, en die bolling is dan afgestemd op je schouderbreedte.

Ik weet dat bij Tempur niet alleen het model, maar ook hoe het materiaal zich gedraagt heel veel doet voor lekker liggen. Hoe dat is voor die M-line kan ik niet zeggen, want daar heb ik geen ervaring mee.

Ga lekker rustig kussens testen in een winkel, Beter Bed bijvoorbeeld heeft ze allemaal, en ze geven je daar ook nog zinnige adviezen.

Koop dan het meest vredelievende kussen, waar je nooit ruzie mee krijgt, en slaap lekker ;)