Wat kan ik doen tegen het bultje bij mijn vagina?

Ik heb een tijdje terug een bultje gekregen rondom mijn vagina. Ik dacht dat het een puist was, en heb vanavond besloten om het toch uit te knijpen. Het ging moeilijker dan een normale puist maar we kwam wel gewoon pus uit en het bloedde. Nu is het al heel de avond een soort zacht wondje, maar het word maar geen korstje. Ik ben wat gaan zoeken op internet naar wat het kan zijn en wat ik er tegen kan doen maar overal staat dat het een steenpuist is of een (lijkt me niet) ingegroeid haartje. Vanwege privé redenen kan ik geen huisarts bezoeken. Ik las steeds weer terug dat je het het best kan laten bekijken en weghalen bij een dokter. Weet iemand wat ik er nog zelf tegen zou kunnen doen? Ik wilde het ontsmetten maar weet niet zeker of dat goed is

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.1K
Pieterke
3 jaar geleden
Kan ook een zweetbultje zijn. Ik heb dat regelmatig gehad, vooral tijdens de menstruatie of als ik veel afscheiding had, dan is de boel vochtiger dan normaal. Dan verdween het weer voor een tijdje en kwam het weer terug. Nu is het al jaren geleden dat ik dat gehad heb. Ik hield en houdt dat gebied altijd goed schoon met sproeien met de douchekop en gebruik ook geen zeep daar. Maar als het gaat ontsteken zul je toch echt naar een arts moeten.

Antwoorden (1)

Rond de vagina is de boel wat vochtiger dan normaal, dan komt er niet snel een korstje op.
Blijf er voor nu vanaf, spoel het elke dag schoon met de douchekop (alleen water, geen zeep!).
Houd het in de gaten, met een paar dagen zou het weg moeten gaan.
Bel de huisarts als het gaat ontsteken.

Ik heb zelf ook eens zo'n plekje/puistje gehad. Een week na uitknijpen en daarna goed schoonhouden was alles weg.
Ontsmetten met alcohol zou ik niet doen, er zitten veel slijmvliezen daar, dat gaat flink pijn doen.
Toegevoegd op 05 mei 2020 04:17: tekst
Ritsuka