Ik heb last van een kort staccato pieptoontje in mijn hoofd. Wat zou dit kunnen zijn?

Ik krijg het alleen 's avonds, met name als ik moe ben/alcohol gedronken heb. Het is dus een kort hoog piepje wat van achter één oor komt. Ik heb het ook vooral als ik buiten kom. Ik ben bekend met tinnitus maar dit lijkt iets anders, omdat het geen aanhoudend gepiep/geruis enz is. Ik heb dit al een paar jaar, wat zou het kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hm zou kunnen, maar ik formuleerde dat over tinnitus misschien een beetje verkeerd: ik heb daar geen last van. Ik ben alleen bekend met wat het is. Natuurlijk hoor ik als het heel stil is en ik me erop concentreer een lichte aanhoudende pieptoon, maar dat hebben heel veel mensen.
Dit voelt/klinkt (ik probeer het te beschrijven) als een bloedvaatje dat even dicht zit en weer opengaat. Ik moet bekennen dat ik een beetje hypochondrisch ben aangelegd, maar dit is iets wat ik tegenwoordig vrijwel elke nacht heb.

Antwoorden (1)

Dat is wel tinnitus, dat komt en gaat soms ook in allerlei variaties.