Is brandnetelthee goed om calorieen te verliezen ? en dus is het goed voor afvallen?

Ik ben 164 cm lang maar ik weeg 95 kg en dat is niet gezond en ik moet 64 kg worden ik ben 45 kg aangekomen door hormoontherapie tegen borstkanker kan ik brandnetelthee drie keer per dag voor vocht en calorieen te verliezen? Dus is het goed voor afvallen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.4K

Het beste antwoord

Nee, thee helpt niet om af te vallen. Je valt af door minder calorieën binnen te krijgen dan dat je verbruikt.
Je kunt dit op twee manieren bereiken:
1. Minder eten (maar wel gezond eten natuurlijk en zorgen dat je alle voedingsstoffen die je nodig hebt binnen krijgt)
2. Meer bewegen (bv sporten)
Een combinatie van beide is natuurlijk het beste.

Als je eens hier op GV rondkijkt, zul je veel vragen over afvallen tegenkomen, met daarbij steeds hetzelfde antwoord, misschien wat uitgebreider dan ik het hierboven heb gezet. Vast interessant voor je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja inderdaad het is de best antwoord voor mijn vraag

Andere antwoorden (5)

Brandnetelthee wordt door natuurgenezers/homeopaten geadviseerd als vochtafdrijvend.
12 jaar geleden
Als jij gelooft dat je door die thee afvalt zal dat gedeeltelijk lukken, omdat je bang bent het effect teniet te doen door te snoepen, zodat je dat minder gaat doen, en daardoor afvalt.
Maar misschien is een dietist raadplegen toch een stuk handiger/veiliger
succes
12 jaar geleden
Gemberthee bevordert de spijsvertering. Brandnetelthee is bloedzuiverend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt wel speciale thee bij het kruidvat bij de 'slank' spullen. Daar staat Chinese thee en nog van het kruidvat zelf dacht ik. Maar brandnetel thee is volgensmij niet om af te vallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De echte afslankthee zou ik proberen te vermijden omdat hier vaak geen goede stoffen in zitten.

Brandnetelthee kan zeker helpen met afvallen, bijvoorbeeld omdat je metabolisme er iets van omhoog gaat. Ook is het vochtafdrijvend.

Maar je moet het vooral zien als een hulpmiddel. Het is zeker geen wondermiddel.