mijn rechter neusgat zit helemaal dicht en doet pijn (drukkende pijn) neusspray heeft absoluut geen zin want ik kan niet snuiven wat nu ??

Ik ben sinds een paar dagen flink verkouden en hoewel ik geen neusspray kan gebruikend druppelt er wel steeds slijm uit mijn neus (sorry voor de smerige details) ik heb geen idee wat ik moet doen ik heb geen zin om direct naar een dokter te rennen want ik had het bij mijn andere kant ook maar dat ging gewoon over
aangezien het gewoon pijn doet en ik het walgelijk vindt wil ik er van af
Stomen zal waarschijnlijk weinig uithalen aangezien ik het niet op kan snuiven
Iemand nog andere tips behalve de tips met de halve ui want dat helpt bij mij ook niet op dit moment

Toegevoegd na 2 uur:
m'n pa heeft Fisherman's friend gekocht dat helpt ook al veel merk ik

Toegevoegd na 1 dag:
gelukkig gaat het vandaag wel een stuk beter met me
Ik heb gisteren gestoomd met een kruidenbad (bedankt muiskuh1900 !) en ook zo af en toe een fischerman's friend genomen
dat samen en een goeie nachtrust heeft al veel geholpen
voor mijn keel ga ik het mengsel van muiskuh1900 eens proberen
De neusspray heb ik toch even achterwege gelaten aangezien ik inderdaad het idee heb dat het nu alleen maar tegen me gaat werken
Maar bedankt voor de tips
Ik laat de vraag nog even open
zodat anderen ook nog de kans krijgen om het te lezen
Maar in ieder geval alvast bedankt allemaal !

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

tip van mijn oma

1 eenheid suiker
1 eenheid zout
1 eenheid citroensap
1 eenheid dropwater
dat mixen en dan opdrinken
helpt heel goed !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja volgens mijn oma wel
ze zei dat je ook zoute drop kon pakken in plaats van zout en drop
dan wordt het dus: 1 eh suiker
1 eh citroensap
1 eh dropwater (zoute drop oplossen in water) mixen en dan opdrinken ORS is inderdaad niet wat ik bedoel
ORS is alleen suiker en zout
dat is voor als je bijna uitgedroogd bent hopelijk kan je er nu toch iets mee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geeft niks van die min
fijn dat het al iets beter gaat met je
ik hoop dat je snel weer ertegen aan kan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ voor de min die niet bedoelt was
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je :D
helaas kan ik zelf nog geen + of - geven omdat ik nog pas in level 1 zit
anders zou je er ook een van mij krijgen :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welkom op GV en daarom van mij ook een +

Andere antwoorden (10)

Probeer neusspray uit als je ligt, dan hoef je niet eens te snuiven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik neusdruppels en blijf een tijdje achterover hangen. Kan natuurlijk ook best met neusspray.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zoals ik ook al tegen larslu zei loopt het dan je keel in
wat mij niet echt de bedoeling lijkt boven die is dat heel goor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe kan het je keel inlopen als het voor in de neus blijft zitten? Goed achterover blijven en ik heb meer dan eens dan plots een plopje gevoeld en open was de neus...
Als je rookt, probeer eens een mentholsigaret.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, maar het is niet de moeite waard om te beginnen.
op een zakdoek vicks vaporub smeren en die onder je neus houden
ook je borst en rug goed insmeren met vicks..
morgen kan je weer door je neus ademen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat is ook goed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vicks verkoudheidsbalsem is eigenlijk hetzelfde
wat ook heel goed helpt is een kruidenstoombad met eucalyptus,lavendel en rozemarijn te nemen
En als je niet rookt, kan je mentholsmaak kauwgom proberen. En misschien met een föhn tegen je gezicht aan blazen. Heeft hetzelfde effect als sauna, of je kan natuurlijk gewoon naar een sauna gaan :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kook een half kopje water ... voeg een theelepel zout toe (al roerend oplossen) ... wacht totdat het wat afgekoeld is (lauwig is goed) ... ga op je rug liggen ... druppel wat in je rechter neusgat en draai een beetje met je hoofd naar achteren en naar rechts. Het vocht moet immers daar komen waar de verstopping zit. Als je een pipetje hebt gaat het het makkelijkst.
Beterschap!

Toegevoegd na 29 seconden:
P.s. Doe dit 3 tot 5x per dag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hoop dat het inmiddels beter met je gaat. Als je toch neusspray gaat gebruiken, pas dan op dat je het niet te lang gbruikt. Je slijmvliezen gaan hiervan uitdrogen (oxymethazoline), en de kans dat je er verslaafd aan raakt is groot. Tenslotte een tip: niet snuiten maar je neus ophalen (niet erg smakelijk, maar wel beter).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan ook zijn dat je een neusbijholte ontsteking hebben, ga gewoon naar de dokter daar zijn ze toch voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb veel baat bij Otrivin spray of druppels, als een neusgat verstopt is. Die helpen direct en werken een paar uur.
13 jaar geleden
je kan eventueel en nko arts raadplegen, die helpt je zeker verder en misschien heb je een te groot neusslijmvlies, dit euvel wordt via een operatie verholpen, vraag hem om inlichtingen wat de oorzaak kan zijn van je verstopping in je neus.......