Wanneer weet ik of er iets aan de hand is met mijn hart?

Ik krijg de laatste tijd vaak steken in mijn hart en heb soms het gevoel dat het opeens stil gaat vallen, daar ben ik ook heel bang voor. En ook was mijn hartslag eens 101 toen ik 's avonds in mijn bed lag. Ik had wel nog iets gegeten, maar dat ws wel iets gezonds. Ik ben bang dat er iets mis mee is, maar wanneer weet je dat dan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HUP, naar de dokter!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja net als mijn voorgangers meteen naar de dokter! niet uitstellen

Het beste antwoord

De bekendste symptomen voor hartinfarct, ritmestoornisen zijn bij iedereen verschillend, met name voor mensen met suikerziekte die voelen bv een infarct niet aankomen. Bij vrouwen zie je vaak ook dat de klachten A specifiek zijn.

Maar klachten voor een Infarct:

*DRUKKENDE pijn op de borst (dus niet steken of branderig gevoel) de druk blijft constant en kan je niet uitlokken door op het borstbeen te drukken.

*Pijn uitstraling linkerarm, kaak en/of Schouderbladen.

*Benauwd

*Misselijk

*Grauw/zweten

Klachten voor Ritmestoornisen:

*Onregelmatig hartslag (dus dat je hart soms een keertje niet slaat of juist een keer teveel)

*Moe/futloos gevoel maar soms ook gejaagd.

Maar de stap naar de huisarts is snel gemaakt, ga niet zelf op internet zoeken naar eventuele symptomen die je hebt want dit maakt je juist ongeruster......
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nadat je een bezoek aan je huisarts hebt gebracht, deze jou heeft onderzocht, en eventueel doorverwijst naar een hartspecialist. Dan weet je zeker of er iets aan de hand is.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ontzettend veel hartklachten of klachten in de hartstreek komen van stress of spanning.
Maar je moet altijd inderdaad even langs je huisarts gaan. Daar is hij voor! Maak je dus niet direct ongerust (maar ik denk dat je dat al doet), maar zorg gewoon dat je dingen uit kan sluiten.
Succes!
Een slecht werkende gal, kan dit soort problemen veroorzaken, die dan optreden is de rusttoestand, 5 a 6 uur na je laatste maaltijd, als je op bed ligt

Het kan een gevolg zijn van te veel stress, dan vooral aan het einde van de middag en avond.

Bij een allergie/ keel problemen, kan je mogelijk de hele dag door veel lucht in slikken, deze luchtbel in je maag, kan hartritmestoornissen veroorzaken, het voelt dan opeens heel leeg en stil bij je hart, alsof er een paar slagen worden overgeslagen.
Voelt heel erg vervelend!

Mogelijk het gevolg van de ziekte van Lyme,( tekenziekte) waardoor het lijkt alsof je hart op hol slaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat ik nog mis in het rijtje antwoorden is een verwijzing naar hyperventilatie. Dit kan ook voorkomen op een manier dat je niet eens door hebt dat het met je ademhaling te maken heeft, maar je ervaart dan wel symptomen die lijken op hartklachten.

Ik benoem dat omdat je je angst zo duidelijk benoemd. Alleen door angst kan je polsslag ook zo oplopen. Aan de andere kant kunnen echte hartklachten ook een sterke angst oproepen.

De enige die echt uitsluitsel kan geven, is je huisarts. Duurt een afspraak met hem je te lang, ga dan gerust naar een huisartsenpost.