een zware linkerarm met tintelingen in mijn vingers wat is er aan de hand?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
66.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
welke vingers? Is de klacht te provoceren middels een beweging van je schouder / nek?
Hoe is de kracht in je arm? Neemt het toe bij belasten of 's nachts? In je huidige vraagstelling kan het vanalles zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is dit plotseling op komen zetten? Wordt het erger in plaats van minder? In dat geval nu meteen de dokter bellen!

Antwoorden (8)

Kan van alles zijn, hoeft niets ernstigs te zijn, maar als ik jou was zou ik wel even contact opnemen met je huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kan duiden op een hartinfarct..als je erbij ook nog een druk op de borst hebt, zou ik als ik jou was maar even langs de huisarts gaan

Toegevoegd na 2 minuten:
als je iets aan je lichaam voelt wat je ervoor niet voelde, neem geen risico... en laat je onderzoeken...
want een zware linkerarm word ook geconstateerd bij een hart probleem...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal is het dan pijn in de bovenarm. Tintelingen komen dan vrijwel niet voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@platje...
mijn man heeft vorig jaar een hartinfarct gehad, en had precies wat hierboven staat, en mijn zwager gaf hetzelfde antwoord als jij...
maar toch maar even gegaan naar de dokter...mijn man had wel een hartinfarct..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
platje, sukkelde uw man ook al 4 maanden met die tintelingen ?
Kan een beknelde zenuw zijn. Die zorgen voor tintelingen. Als het niet weg gaat. Is het raadzaam om een arts te raadplegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De omschrijving kan duiden als een 'slapende' arm. Hier kun je soms mee wakker worden. Dit bekent dat je een lange tijd op je arm hebt gelegen, waardoor deze geen goede bloedtoevoer meer heeft. Je kunt je arm dan niet meer, of gedeeltelijk bewegen.

Na een tijdje stroomt het bloed natuurlijk wel weer door de arm. Dit geeft een vaak vervelend, prikkelend gevoel. Dit gevoel is het sterkst in je vingers, omdat deze gevoeliger zijn.

Maar, zoals hierboven al is aangegeven, kan het inderdaad van alles zijn.

Toegevoegd na 53 seconden:
Correctie: een slapende arm kan het niet zijn, aangezien de vraagsteller in een reactie op een antwoord de aanwijzing heeft gegeven dat het al maanden speelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen weet wat een slapende arm is toch? Denk zeker niet dat dat het is. :)
Kan ook een reactie op stress zijn of met hyperventilatie te maken hebben waardoor je van alles gaat voelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog een mogelijkheid: carpaal tunnel syndroom. Dit wordt ook veroorzaakt door een beknelde zenuw.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inderdaad komt niet echt van de hand, ik wil niet echt terug naar de huisarts maar weet gewoon niet waar naartoe met mijn probleem, ik sta ook open voor alternatieve geneeskunde maar weet niet of dat zal helpen.
Is het iets wat al langer duurt of slecht kort een eenmalig optreedt? Wat heb je voorafgaande daarop gedaan? Tintelingen kunnen optreden als er even geen goede circulatie is geweest. Een slapend gevoel wat iemand ook wel eens kan hebben als je je benen over elkaar legt. Je been slaapt dan...heet dat in de volksmond. Dat kan ook gebeuren als je ongelukkig op jouw arm gaat liggen waardoor de bloedcirculatie wordt gestremd.
Dat lost zich op kort na het moment dat de doorbloeding weer goed op gang komt maar heeft wel even een minuutje tijd nodig. Als het langer duurt vraagt het om een professionele blik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is het al langdurig zo? mogelijk het tunnelsyndroom.
beter even langs de dokter om erger uit te sluiten.