Helpen deze punten echt bij Seborroisch eczeem?

Ik heb gelezen dat er bepaalde dingen goed zijn voor seborroisch eczeem. Ook van me familie thuis, ik gebruikte eerst een middeltje van de dermatoloog: Miconazolnitraat. Het werd roder, groter, schilveriger en branderiger. Dus na 1 dag gestopt op advies van de apotheek. Morgen weer naar de dermatoloog.

Maar ondertussen wil ik graag weten of de onderstaande punten echt helpen tegen eczeem:

Ik gebruik alleen water nu regelmatig, geen handen, geen handdoek laat het nat.

Zonnebank dat wil ik gaan doen 1x per week om het warm te houden.

Sportschool: Transpiratie, en daarna Sauna ( warmte )

Zou het met deze punten verbeteren? Of heb ik echt een middeltje nodig om het te compleet verwijderen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Je kan veel info vinden op www.huidziekte.nl.
Daar staat ook dat je je goed moet afdrogen!
Er wordt wel lichttherapie genoemd, maar dat zou ik zeker niet zelf doen met de zonnebank, maar in het ziekenhuis, waar ze het op de juiste manier doen.
Compleet verwijderen zal niet gaan. Het kan wel van tijd tot tijd weg zijn, maar latent aanwezig blijven en dan kan het later weer uitbreken.
Van dr. Vogel is er ook een middeltje dat heet Creme Bioforce.
Ik gebruik zelf een Cardiflor forte van VSM voor mijn exzeem. Dat helpt tegen de jeuk, maar jij moet waarschijnlijk een vette zalf hebben.
Verder kun je, als je bij de dermatoloog bent, vragen of je lichttherapie mag hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Volgens mij moet je het voornamelijk vet houden dus niet uitdrogen wat jij doet. Smeer er een ongeparfumeerde creme op bijv vaseline-lanette creme, kan je zo bij de apotheek halen