Hoe komt het dat als je met je knieschijf tegen bijv. iemand anders z'n knieschijf aankomt dat je er dan last van krijgt?

Ik heb dit regelmatig met voetbal. Zit er misschien ook een "telefoonbotje" (zoals bij je elleboog) in/rond je knieschijf en wat is de snelste manier om weer van die 'pijn' af te komen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.2K

Het beste antwoord

Er zit zit een gevoelig plekje aan de zijkant binnen in net naast je knieschijf. Daar loopt een zenuw langs. Dit is te vergelijken met je elleboogzenuw (telefoonbotje zoals je het noemt) een prikkeling van deze zenuw heeft ongeveer hetzelfde effect.

er is dus weinig tegen te doen (net als het telefoontje in je elleboog) blijft de pijn langer aanhouden zal je moeten koelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als het hetzelfde voelt als een telefoontje dan kan je het beste rustig doorlopen en anders koelen